Recension av Revlon Nutri Color!

Nu har jag hunnit testat denna färginpackning några gånger så jag tänkte att en recension kunde sitta på sin plats. Förklarar också lite kort hur man använder produkten!

 

1. Revlon Nutri Color, plasthandskar och en dusch. Check!


2. Nytvättat och lätt handdukstorkathår. Check!


3. Plasthandskar på! De röda nyanserna kan nämligen vara lite svåra att få bort från händerna. Inga medföljer.

 

4. Fördela produkten i håret. Ta lite i taget och massera in. Jag själv använde ca 8 pumptag. Obs; Ej så mycket på bilden.

 

5. Sådär, nu har jag fördelat det över hela håret!

 

6. Kamma igenom det, så att det blir jämnt och bra! Blir även lättare att skölja ur allt då det inte är nå trassel och knutar.

 

Det står på instruktionerna att det ska sitta i ca 3 minuter. Men jag har i det längre, ca 10-15 minuter. Skillnaden är att det blir lite mer färg, och det har jag inget emot! När verkningstiden är slut kan du skölja ur håret.

 

Okej, ni kanske är intresserade av en för- och efterbild? Kan tänka mig det ja!

 

Efterbilden är tagen efter två omgångar med inpackningen, dock med en vecka som mellanrum.

 

Nu har ni fått sett lite bilder, men vad tycker jag då? Jag tycker att den är toppen! Den gör precis det den ska, det vill säga den livar upp och gör håret otroligt mjukt & glansigt! Jag har fått en härlig kopprig nyans och jag är verkligen helnöjd. Kommer nog inte färga håret på ett bra tag! Kan inte säga hur länge färgen sitter i, för jag kommer att hålla efter en gång i veckan med den här. Men jag har då inget att klaga på och jag kommer nog köpa den här fler gånger! Jag har hellre i en inpackning med färgpigment istället för att färga håret mitt.

 

Betyg? 5/5

 

Pris: 168 kr med frakt från Lyko.se

 

 

-----> Läs även Ljusterdals beauty's recensioner! Här och här! <-----

 


Kommentarer
Postat av: Sanna

Jag älskar denna<3

Den fungerar verkligen oh utan Bettieli hade jag kanske aldrig fått förmånen att prova.

Ditt hår ser underbart fint ut!

2009-09-13 @ 17:04:54
URL: http://makeupmylack.blogg.se/
Postat av: Therése (Heartcore)

Vad bra du passar i lite koppriga nyanser, skitsnyggt! Funderar på att göra mitt hår ännu lite rödare, då är nog den här bra att underhålla med :)

2009-09-13 @ 17:13:02
URL: http://www.heartcore.se
Postat av: Johanna svarar

Sanna: Helt toppen är den! Tud att Linda fick dig att prova :)



Therése: Vore ingen dum idé! Finns en färg som heter Fire Red, kan kanske vara något? :)

2009-09-13 @ 17:52:19
URL: http://makeupjunkie.blogg.se/
Postat av: Emmy

Vilken skillnad det blev! Trodde inte att man skulle se det så tydligt. Fint blev det i alla fall. Du passar jättebra i den koppriga nyansen. Håret såg mycket piggare ut.

Jag har dock en fråga.

Jag har läst att man kan tona håret en nyans ljusare. Jag är inte speciellt insatt i den här med hårfärger osv så jag frågar dig. Om man vill ljusa upp håret lite, kan man göra det med den här eller funkar det inte över huvud taget? Och med den här inpackningen, tvättas färgen ut efter ett tag?

2009-09-13 @ 18:50:08
URL: http://beautyrecensioner.blogg.se/
Postat av: Tina

Låter helt perfekt. Funderar på att återinföra lite rött i mitt hår och den färgen ser perfekt ut. Vilken färg är det du har?

2009-09-13 @ 19:42:15
URL: http://beleza.blogg.se/
Postat av: Johanna

Emmy: Visst blev det en liten skillnad!



Jag är inte så superkunnig med hår och så, men så vitt jag vet så kan man inte tona det ljusare. Om man använder sig av en ljusare toning så fastnar det inte riktigt på det mörkare håret. Vill man ha ljusare så måste man nog köra på blekning alt. slingor. Men jag har aldrig själv provat så jag kan inte säga utifrån egen erfarenhet. Det kanske funkar, men troligen inte. Och den här inpackningen tvättas nog ur allt eftersom då den inte färgar håret. Men håller man efter med att göra en inpackning en gång i veckan (som jag annars ändå brukar göra med en vanlig inpackning) så bibehåller man färgen. Ska själv prova och låta det sitta ännu längre nästa gång för att se om det blir ännu mera färg :) Men jag har gjort mina inpackningar med en veckan imellan och jag måste säga att jag inte såg någon större "färgförlust" :)



Tina: Nämen, det glömde jag skriva! Coppar Gold använder jag, men det finns flera röda nyanser :)

2009-09-13 @ 20:10:12
URL: http://makeupjunkie.blogg.se/
Postat av: Tina

Jo men jag är nog ute efter just den typen av kopparröd. Tack ska du ha! :)

2009-09-13 @ 20:37:46
URL: http://beleza.blogg.se/
Postat av: Kajsa Kavat

Verkar ju riktigt bra! Helt super att kunna liva upp hårfärgen och slippa färga så ofta.

2009-09-15 @ 17:00:14
URL: http://kajsaskosmetik.blogspot.com
Postat av: ida

skkitsnyggt! finns denna för blont hår?:) skulle vara toppen! mitt ser så grått och livlöst ut nu..

2009-09-29 @ 16:43:19
Postat av: Erika

Tycker om det du skrev! Skojigt att se en del sunda saker och inte bara det vanliga grejerna som man kan se om varenda dag. ;)

2010-09-23 @ 22:25:59
URL: http://royalorchidholidays.se/hotell/krabi/

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0