Nytt från Apoliva



Igår ramlade det in ett mail från Apoliva som handlade om deras nya linje med solprodukter. Själv har jag redan starat med solskydd, vårsolen brukar ju vara väldigt stark så det är lika bra att börja i tid.  Dessa produkter kommer att ingå i serien som kommer i butik (Apoteket) nu i april:

Sollotion SPF 10 –  200 ml. Pris 95 kr.
Sollotion SPF 20 –  200 ml. Pris 115 kr.
Sollotion SPF 30 –  200 ml. Pris 135 kr.
Reseförpackning SPF 20 –  Pris 45 kr
Sollotion Ansikte SPF 25 –  50 ml. Pris 79 kr
Sollotion Barn SPF 25 – 125 ml. Pris 109 kr
Solspray Barn SPF 30 – 200 ml. Pris 145 kr
Solspray SPF 15 – Pris 145 kr
Solstift SPF 30 – Pris 45 kr
After Sun – 150 ml. Pris 45 kr

" Apolivas nya produktserie består bland annat av Apoliva Sol Ansikte, en lätt gelcreme som även passar bra som vårdande dagcreme. För kroppen finns både solskydd i form av en lätt lotion som snabbt går in i huden eller en praktisk spray att välja mellan. Apoliva solstick skyddar läppar, näsa och öron - kroppsdelar som ofta är extra utsatta för sol. Solsprayen för barn är perfekt för ivriga barn som vill springa iväg och leka. Efter en dag i solen rekommenderas After Sun lotion som verkar lugnande och återfuktande. "

Alla produkter förutom After sun är oparfymerade. I informationen står det också att alla produkter är "mycket vattenresitenta", alltså inte helt hundra. Själv tror jag att jag ska köpa solstiftet,  både praktiskt att ha med sig i väskan och till ett humant pris.

Läs även:

Apoliva Care bodylotion
Apoliva Care
Apoliva hudvård

Kommentarer
Postat av: Marybeth

Den där gelcremen som funkar som dagcreme lät ju inte så dum...



Vad använder du för solskydd i ansiktet?

2009-04-02 @ 21:45:42
URL: http://marybeth.blogg.se/
Postat av: Johanna

Mimmi: Låter inte alls dum! Själv har jag smygstartat med en hudkräm från Neutrogena som innehåller SPF20, tror jag att det är. Norwegian formula heter den, väldigt bra enligt mig. Sen ska jag köpa mig en primer från MAC med SPF50 så då borde det nog räcka :)

2009-04-03 @ 10:05:03
URL: http://makeupjunkie.blogg.se/
Postat av: Marybeth

Jag misstänker att det var mig du svarade ;) Ah, kanske skall kika på den. Jag har funderat lite på MACs primer med solskydd också, har ju hört mycket bra om den.. det känns ganska smidigt att ha det i en primer.

2009-04-07 @ 14:11:51
URL: http://marybeth.blogg.se/

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0