Pump n' plump?



Hallå! Dagarna går åt till att åka tidigt till skolan, komma hem sent och sedan plugga. Jag är lite för trött för att sätta mig ner och blogga, men nu så fick jag ett ryck att skriva något inlägg iallafall!

För ett par veckor sen så drabbades jag av något konstigt infall som resulterade i att jag impulshandlade ett nytt glans. Behövde absolut inget, och när jag tänker efter så skulle jag kanske kunnat handla något annat för de 109 kronorna som jag betalade. Jag köpte nog detta för att jag trodde att det skulle ge lika fina läppar som Max Factors Lip Volumizer ger, så där snyggt glansiga läppar som är en nyans ljusare än din riktiga läppfärg.

Glanset jag talar om är IsaDora Pump n' Plump Lip gloss i färgen Clear Ice. På beskrivningen så står det: "instantly plumps and smoothes your lips". Blir läpparna plumpade? Nej, jag märker då ingen skillnad. Men den fyller dock i linjerna rätt bra så på det sättet så blir ju läpparna jämnare och kanske upplevs större. Sen så gör ju glanset sitt.

Men jag gillar glosset ändå. Det känns krämigt och mjukt på läpparna. Väldigt glansigt. Men jag köper nog inte det igen. 109 kronor var extrapriset, kostar i vanliga fall ca 140 kronor får 4,8 ml. Dyrt innehåll med andra ord. Jag måste nog få pli på mina impulsköp!

Kommentarer
Postat av: marybeth

Impulsköp känner jag till... Ibland blir det inte riktigt bra, haha..

2009-09-27 @ 23:54:08
URL: http://marybeth.blogg.se/
Postat av: Johanna

Mrybeth: Haha, för mig blir det nog aldrig bra ;)

2009-09-28 @ 18:03:58
URL: http://makeupjunkie.blogg.se/
Postat av: Emmy

Jag har lite svårt för läppglans...men det kan beror på att man inte hittat något som man trivs med?

2009-09-28 @ 19:32:04
URL: http://beautyrecensioner.blogg.se/

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0