Nyttigheter till ansiktet

 

Min hy är inte att leka med. Ibland är den torrare än skorpor och ibland ser det ut som om jag har kletat in mig med ett helt Bregottpaket. Det sistnämnda har jag problem med nu. Jag använder primer, mattande puder, rubbet. Men inget funkar. Folk kan ju för sjutton spegla sig i mitt ansikte. Vad göra, vad göra?

 

Jag har en teori att jag kanske använder lite för mycket mattande produkter och att huden i sin tur producerar ännu mera fett. Det är nog så. Eller det ÄR så. Jag gillar min hudkräm från Vichys Normaderm serie som mattar ner lite och ska hålla finnarna borta, men jag har kommit på att jag kan blanda den lite med en enkel fuktkräm. Och det funkar faktiskt bättre. Men jag vill ändå ha lite saker för att kanske råda bot på mina problem.

 

Så jag köpte på mig två saker ur ACOs nya Spotless serie, det blev Two-in-one Blemish treating moisturiser och Blemish Treating Purifying toner för att förhoppnigsvis kunna bli av med de finnar jag får av just den feta hyn. Jag använder Two-in-one som punktbehandlare och så använder jag ansiktsvattnet på de ställen som behövs. Ny rengöring har jag också köpt, det blev en från Oliv, nämligen Oliv Sensitive Cleansing milk. Trevlig är den! Och så har jag blivit lite torr på vissa ställen av de mattande produkterna så därför köpte jag mig en fuktmask som jag faktiskt brukar sova med en gång i veckan. Det är nog bra att återfukta ansiktet rejält, oavsett om man har fet eller torr hy. Men riktigt mjuk och härlig blir huden! Den kommer från Apivita och har namnet Aqua plus face mask.

 

Hatar att ha kombinationen fet, torr och känslig hy, det är inte lätt att köpa bra produkter. Men nu ska jag se om jag kanske kan få huden i balans igen!


Kommentarer
Postat av: Josephine- Makeuponista

Samma problem här, men jag har en redig blandhy med blossig, röd hud på kinderna och glansig t-zon. Får köra fetkräm på kinderna och mattande kräm i t-zonen, jobbigt! =)

2009-09-16 @ 19:57:03
URL: http://makeuponista.wordpress.com
Postat av: Emmy

Jobbigt, jobbigt "/

Jag är dock sugen på den nya serien Spotless från Apoteket. Får man hoppas på recnesioner sedan? =)

2009-09-16 @ 20:14:57
URL: http://beautyrecensioner.blogg.se/
Postat av: Emma

Glad att jag inte har så kombinerad hy. Jag kan bli lite torr på kinderna ibland och lite fet i pannan men annars har jag inga större problem. Använder Yves rocher serie för normal hud fast nu i höst/vinter ska jag byta till den för lite torrare. Till ögonen använder jag ögonkräm för känslig hy för där blir jag lätt röd och irriterad.

Hoppas att det blir bra nu iallafall!

2009-09-16 @ 20:15:55
Postat av: Madelene Nattfrost

Apotekets nya serie för ung hy, Angels&Deamons ska vara bra för hy med kvisslor/pormaskar/blankhet, men utan att torka ut hyn. Köpte creme och rengöringsmousse idag och ska testa.



Det är väl där det blir galet för folk som inte enbart har fet hy men problem med finnar, att man använder uttorkande produkter, då blir hyn ännu fetare och man får ännu mer problem - det är ett gissel!

2009-09-16 @ 21:17:29
URL: http://www.nattfrost.se
Postat av: Sanna

Det låter som vi ha samma sorts hy just nu då:/ Inte kul alls, då jag inte har någon erfarenhet av att ha oljig hy. Hoppas detta hjälper, ser fram emot att höra resultatet längre fram

2009-09-17 @ 11:29:11
URL: http://makeupmylack.blogg.se/
Postat av: Leia

Har din dag varit bra? =)

2009-09-17 @ 15:44:22
URL: http://leiabloggar.blogg.se/
Postat av: Sazzo

Jag har samma problem jag:( Har torr hy, men fet, speciellt i T zonen. Så nu på sista tiden har det kommit perioder då jag först är supertorr! Så torr att jag blir röd om hakan och näsan och kanske t.om på ögonlocken. Återfuktar därför min hud väldigt mycket och då kommer de världens finnar istället..:O blir galen!:O Nu har jag börjat få snurr på huden igen så de går mot de bättre, men de är löjligt jobbigt de dära:O

2009-09-17 @ 16:38:22
URL: http://sandriizz.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jobbigt :/ men lycka till :)

2009-09-17 @ 21:09:25
Postat av: Lovisa

tycker du ska gå till en hudterapeut istället för att mixtra själv. jag hade samma hud själv för ett halvår sedan men efter analys och passande produkter har jag en drömhy nu!:)

2009-09-18 @ 19:31:59
Postat av: Agnes

Jag har precis samma problem men jag har börjat använda Vichy normaderms produkter, rengöringsgel, dagkräm och foundation och det funkar jättebra. Torkar ut lite i början men bara man orkar fortsätta så går det över och blir jättebra till slut. Om jag ändå råkar bli för torr använder jag en återfuktande kräm från Clarins, en blå burk för normal till torr hud. Funkar superbra! :)

2009-09-19 @ 13:56:34
URL: http://ihuvudetpaagnes.blogg.se/
Postat av: Julia

Är det någon som har testat vitamin b5 mot promblemhy? sägs ju vara rena mirakelprodukten!

2009-10-22 @ 11:19:53
Postat av: Dani

Julia: Jag rekommenderar inte vitamin B5. Jag har använt det själv. Först kapslar och nu ett flytande preparat.

Ett enorm slöseri med pengar säger jag bara!

Kapslarna var man tvungen att ta 21 st per dag (!!?) och dom hjälp minimaliskt lite. Den flytande som jag håller på med nu Är helt värdelös. Det stod på hemsidan att den skulle vara bättre än kapslarna (därför beställde jag den)men icke! Och det stod att den smakade citron och Okej. Väntade ingen delikatess, precis. men den smakar konsentrerat elefantpiss, typ! Någon som har någon bra produkt att rekommendera? Nån som har provar Clinique's serie för finnar/fet hy?

2009-12-20 @ 15:09:20

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0