Ny foundation från Max Factor!

 

Som rubriken lyder så kommer det snart en ny foundation från Max Factor med namnet Second Skin. Det är en foundation med en lätt formula, innehåller mycket fukt, ska ge en naturlig finish och ska smälta samman med din egna nyans så att man knappt ska se att man använder foundation. Den ska helt enkelt bli ett med din hy!

Som med alla foundations så lovar den ett naturligt resultat, för det är ju det man vill ha. Men som med vilken ny produkt som helst så blir jag förstås lite nyfiken. 60% fukt innehåller den så den skulle nog funka bra under vintermånaderna då den torra hyn träder i kraft!

Från och med den 2a oktober så finns den i butik och Åhléns kommer att sälja den till introduktionspris! Är ni nyfikna så får ni hålla utkik då!

Kommentarer
Postat av: marybeth

Jag såg den på Affection eller vad kedjan heter häromdagen.. verkar ju bra med fukten och allt, fast jag undviker vanliga foundations nu när jag hittat mineralerna.. :)

2009-09-28 @ 16:40:12
URL: http://marybeth.blogg.se/
Postat av: Emma

Jaha, har du förresten sett att maybellines nya dream mousse liquid eller nåt sånt har kommit till sverige! Du skrev ju om den för ett tag sedan och jag såg den på lindex idag.

2009-09-28 @ 17:25:48
Postat av: Johanna

Marybeth: Det var som attan! Det är väl Åhléns som är lite sega då ;) Men vet du vad, jag är likadan! Mineraler är det som gäller för min del också :)



Emma: Men vad snällt av dig att berätta det! Vad roligt att den har kommit :)

2009-09-28 @ 17:30:54
URL: http://makeupjunkie.blogg.se/
Postat av: marybeth

Det är väl inte omöjligt kanske, jag handlar otroligt sällan på Åhléns så jag är osäker. Det ligger inget bra till här där jag bor.. :)



Jag använde mest vanligt puder innan jag började med mineraler (MF´'s creme puff) och vid speciella tillfällen använde jag foundation. Jag har dock alltid tyckt att flytande foundation är ganska besvärligt att få till bra, särskilt på dagtid. Det krävs ganska mycket arbete (för mig i alla fall) för att det skall bli bra. Särskilt som jag har en känslig och i perioder torr hy, det ser gärna flagigt ut. Men en del kvällar har jag väl använt det. Blir ju bättre om man kör med ansiktscreme och primer innan men ändå, mineralfoundation rockar :)

2009-09-29 @ 13:03:26
URL: http://marybeth.blogg.se/

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0