Frankenlack



Hej på er! Det har varit tyst här, jag vet. Kanske lite väl tyst. Men man brukar väl säga att solen är bloggarens värsta fiende? Fast det beror inte bara på det, inspirationen har varit nere på noll men så kan det vara ibland. Den håller på att gå uppåt igen så snart kommer det väl fullkomligen regna inlägg här!

Lika som P'ssion och Killer Colours så har jag testat att frankat ett eget lack. Men vadå, frankenlack?  Jo, det är ett lack som man själv har slängt ihop. Det kan vara en blandning av olika lack men man kan även hälla i lösa ögonskuggor och varför inte lite glitter för att få fram en alldeles egen färg!

Jag gjorde mitt frankenlack på en grund av ett genomskinligt toplack från Viva la Diva. Det har stått länge på sminkhyllan och aldrig riktigt kommit till användning så jag roffade åt mig det plus lacken Viva la Diva nr 6, IsaDora Magic Frost, IsaDora Sheer Meadow och även ett vitt lack från Suhada (som jag då förstås glömde att nämna i bilden ovan). Jag droppade i lite av varje lack i det genomskinliga och ja, resultatet ser ni ovan. Jag var ute efter ett lilagråaktigt lack som jag skulle använda som bas i fransk manikyr och jag tycker faktiskt att jag lyckades rätt bra! Jag är himla nöjd och jag kommer definitivt göra fler frankenlack.

Kommentarer
Postat av: Marajja

Vitt är bra snyggt det =)

2009-05-05 @ 22:31:24
URL: http://www.bj23rkwall.bloggagratis.se
Postat av: Inthemake

Det blev ju jättebra!

2009-05-06 @ 16:01:28
URL: http://inthemake.se
Postat av: CrazyNails

Blev riktigt bra!

2009-05-06 @ 21:17:14
URL: http://crazy-nails.blogspot.com/
Postat av: ems,

om du vill ha ett tips med naglarna: gör det vita lite mer som en båge, inte så rakt. det gör att nageln ser längre ut. när du lägger det vita helt rakt förkortar det nageln. Men du har gjort ett riktigt snyggt jobb!

2009-05-08 @ 21:49:26
Postat av: kerstin

Fint målat o fint frankat =)

2009-05-10 @ 18:57:04
URL: http://skimmerskuggan.blogspot.com

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0