Testar: XM Focus



Den senaste månaden har min hy varit katastrofal, mycket värre än vad den brukar vara. Jag tror nog bestämt att jag ska ära den historien med ett eget inlägg lite senare idag. I korta drag så har jag haft stora, cystiska finnar som gjort så förbannat ont så ni kan inte förstå (eller så gör vissa av er det). Ansiktet var till och med svullet ett par dagar men tack och lov så har de dragit sig tillbaka. Kom de av sig självt eller var det något som jag reagerade på? Det får ni veta lite senare!

Förutom dessa förbannade finnar så fick jag även en ännu mera torr hy på köpet. Tjoho vad roligt. Då det inte finns så många krämer som jag tål så har det blivit lite knapert med insmorningen. Min kära Neutrogena Norweigan Formula Ultimate Moisture finns ju inte längre att köpa så det var ju lite lagom surt. Jag har iallfall sökt på alla de ställen som jag kan söka på utan resultat.

Men helt utan ansiktskräm kan jag ju inte vara så nu har jag fått prov på en som heter XM Focus (tänk så bra att man kan få prov!) som finns att köpa på bland annat Hälsokost. Krämen är anpassad till en extra torr och känslig hy och innehåller 10% Cutopan Complex som är en kombination av gurkmeja och lakritsrot. "...XM Focus används med fördel kontinuerligt på extra utsatta områden av den som besväras av extra torr, känslig och problembenägen hud...". Ja, låter ju som att detta verkligen kan vara något för mig. Det återstår att se!

Läs vidare: XM Focus

Kommentarer
Postat av: Therése

Aj, aj! Stackare. Hoppas den här krämen hjälper.

2009-05-21 @ 18:32:16
URL: http://www.heartcore.se
Postat av: CC

Jag har torr o relativt känslig hy o min erfarenhet är att krämer gjorda på ämnen av naturen oftare ger upphov till allergier o div besvär.

Labb framställda syntestiska ämnen är renare och det är inte lika lätt att få allergier av dem.



Kanske något att fundera på?



För torra fläckar kan jag ju rekommendera Eight Hour från Elizabeth Arden, världens bästa kräm tycker jag. Hjälper mot allt. Är ju dock bara för punktbehandling. Men nu har det tydligen kommit en dagkräm i samma serie..

2009-05-22 @ 01:20:29
URL: http://metalbarbiecc.blogg.se/
Postat av: Lotta

jag har också haft en helt galen hud senaste tiden med utslag, torra partier och finnar. så fruktansvärt jobbigt! fast jag har faktiskt också varit och pillat på den här krämen, så det ska bli intressant att höra vad du tycker.

2009-05-23 @ 19:48:35
Postat av: Agnes

Jag har också haft problem med min hy. Jag har haft finnar samtidigt som jag lätt blir uttorkad men fet i t-zonen. Men så var jag på en ansiktsbehandling och blev tipsad om en kräm från Clarins som hade funkat superbra för henne. Så jag testade den och den har funkat för mig också. Kanske något du kan prova? :)



Clarins HydraQuench Cream, Normal to Dry skin. En blå burk. Kostar ungefär 495 kr men det är helt klart värt det :)

2009-06-07 @ 23:43:47
URL: http://ihuvudetpaagnes.blogg.se/
Postat av: anne

Det låter som rosascea det du beskriver...

2009-06-26 @ 21:50:10
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0