Nu har man fina fötter!


Varmt och skönt är det minst sagt! Härligt! När jag ändå satt och njöt av solen så tog jag mig ett fotbad. Praktiskt, man behöver inte oroa sig för att skvätta runt med vatten på golvet och så torkar fötterna snabbare än snabbt. Men vad använde jag för saker kanske ni tänker? Det ska jag tala om!



Förutom baljan på den första bilden, som är rätt självklar, så använde jag detta: Lite manikyr- och pedikyrverktyg som mamma köpte för någon krona på auktionsloppis, ett sommrigt nagellack från IsaDora, mjukgörande fotkräm från Scholl och fotsalt från dito. Fotsakerna fick jag för några år sedan och är lite osäker på om de fortfarande säljs. Om de gör det så rekommenderar jag dem varmt, är verkligen toppen! Mjuka fötter är bara förnamnet. Sen blir vattnet härligt poolblått av saltet. Jag tycker iallfall att det är himla fint! Fullständiga namn på produkterna är: Deep Moisturising foot cream och Fresh Step uppfriskande fotsalt.




En närmare titt på etuiet ser ni längst upp. Har nästan allt som man behöver! Vilket kap mamma gjorde när hon just köpte det för endast en liten krona. Gammalt är det också men då allt var oanvänt så fungerar de finfint! Sist så slängdes lacket "Peach Coral" från IsaDora på naglarna. Måste nog säga att det är ett av mina favoritlack och framförallt ett perfekt till sommaren! Lite fler bilder ser ni här. Hittar ni det i någon realåda på t.ex H&M så slå till för bövelen! Själv såg jag det för några veckor sedan.

Kommentarer
Postat av: Makeuponista

Åh gud vad härligt det såg ut, mina fötter är i stort behov av en uppfräschning, hihi =)

2009-05-29 @ 16:44:07
URL: http://Makeuponista.wordpress.com
Postat av: Emma

Det där skulle mina fötter behöva! Ska nog göra det samma i helgen =)

2009-05-29 @ 17:33:45
URL: http://umeandbooks.blogg.se/
Postat av: thaikallet

fin blogg häng med och titta på mina söta apor

2009-05-30 @ 11:01:44
URL: http://thaikalle.blogg.se/
Postat av: Marajja

Såg skönt ut det där för fötterna =) Lacket såg fint ut, håller med dig om att de är en toppenfärg till sommaren. :)

2009-06-01 @ 19:17:45
URL: http://www.bj23rkwall.bloggagratis.se
Postat av: Peter

Jag kör också rött nagellack på mina tånaglar just nu!

2009-06-02 @ 17:53:32

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0