Fake it, don't bake it.

Jag vet att man förknippar våren med pastelliga nyanser men jag kan inte låta bli att tjuvstarta med lite bronzer. Inte till den grad att jag ser solbränd ut utan snarare en mer lätt solkysst look. Lite på pannan, tinningarna, hakan, näsan och under mina kindben. Klart, man ser genast lite fräschare ut! Dock måste jag införskaffa mig en ny då jag använder en antik variant från en gammal palett som införskaffades för en herrans massa år sedan. En matt & inte en allt för orange variant vill jag ha och just nu lutar det åt Bahama mama från theBalm. Men bronzerdjungeln är ju stor så jag får ge mig ut på jakt för att se om jag hittar någon! När jag ändå är ute på samma runda får det nog bli en brun utan sol också.



Dessa saker skulle jag inte tacka nej till:
Bahama mama från theBalm, Cocoa Pigmented Bronzer från 100% Pure, Terracotta Pearly Powder från Guerlain, Terracotta Light Sheer Bronzing Powder från Guerlain, Bronzing Duo Compact från Clarins och slutligen Terracotta Bronzing Brush, även denna från Guerlain



Kommentarer
Postat av: Paula

jag gillar bahama mama!:)

2009-03-22 @ 16:48:16
URL: http://ingridpaula.blogg.se/
Postat av: Jill Widdas

Jag har den från 100% Pure, den är svindyr men riktigt bra och prisvärd! Smink som t.o.m är bra för hyn och inte täpper till porerna gör det värt pengarna tycker jag :). Den ger en matt, snygg och naturlig färg!

2009-03-22 @ 21:56:18
Postat av: Kevser

ohh så fint smink jag vill oxå bli sminkad...

2009-03-22 @ 23:00:18
URL: http://sjalstar.blogg.se/
Postat av: sminkjante

Jag älskar bahama mama. Riktigt bra bronzer!

2009-03-23 @ 08:32:27
URL: http://sminkjante.blogspot.com
Postat av: Johanna

Bahama mama är utan tvekan den bästa jag har provat. Prisvärd och ger ett naturligt resultat, perfekt på våren

2009-03-23 @ 14:15:59

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0