Några önskningar?



Nästa vecka ska det fullkomligen hagla sminkningar! Jag har bestämt mig för att ha en temavecka här och det blir allt från ögon till hela ansikten. Men grejen är att jag skulle vilja ha lite hjälp från er, för när jag väl sätter mig vid sminkbordet så finns det knappt några idéer. Men om ni skulle få önska en viss kombination så skulle det hjälpa något enormt!

 Vad skulle ni tänkas se för färgkombinationer på ögon? Eller har ni kanske en önskan om en specifik look, tex en bronzad look? Eller färgglatt à la 80tal? Eller naturligt? Eller kanske sotat med ljusa läppar? Skriv gärna och så ska jag lyda er!

Jag har alla färger som kan tänkas ingå i en färgskala. Vill ni med andra ord se en t.ex. rosa och blå look så är detta inga problem!

Jag tackar så hemskt mycket på förhand!



Kommentarer
Postat av: Marie

Oh, vilken bra idé, det var längesen någon hade temavecka! Vilket det än blir, får man väl hänga på? :)



Hmm... Kan man inte tolka olika kändisars typiska sminkningar? Typ, Jennifer Lopez, Dita von Teese, Lily Allen, och avsluta med Marilyn Manson?

2009-07-09 @ 15:30:55
URL: http://fizzivy.blogspot.com
Postat av: Tessan

tycker som marie det skulle vara fun skulle dok byta ut jennifer lopez mot någon roligare som typ marlyn?, en klassisk look som man kan leka lite med å göra en egen variation av?..

2009-07-09 @ 15:44:58
URL: http://www.makeupforlife.devote.se
Postat av: rebecca

Kan du inte göra sminkningar med frukter som inspiration? ;)

2009-07-09 @ 15:56:44
URL: http://rebbeccaas.blogg.se/
Postat av: Sandra

Åh vilken smart idé! Jag har några tips som jag och säkert flera andra skulle vara intresserade av att ta del av. :)



1. Steg-för-steg make uper! Allt från basmakeup till ögon och kinder.



2. Färgkombinationer. Tex övergång från en rosa skugga till en blå!



3. Tips till oss läsare som vill veta vilken färg på ögonskugga som passar till våra egna ögon. :)



4. Hur man lägger en fin rouge eller hur formen på ansiktet ändras om man lägger efter kindbenen, under kindbenen, på kinden osv.



5. Kunskaper om hur man rengör sin hy och t.ex. sina penslar.



Det finns så mycket som antagligen känns självklart för dig men vi läsare tar upp allt! :)

2009-07-09 @ 16:20:36
Postat av: Elin

Jag vill har en Turkos+ljust grön sminkning till ögon. Samt resten i lite bronze stil. Detta är nämligen det smink jag har att tillgå och ska på en rolig fest så det vore skoj att se hur man kan använda det.



Kram

Elin

2009-07-09 @ 18:22:14
Postat av: Camilla

Jag skulle gärna vilja se en rosa och svart/grå sotad sminkning :)

2009-07-09 @ 18:23:49
Postat av: Emma

Om jag inte minns helt fel så skulle vi få se hur du la din sommarbas och en recension på lumenes bronzepuder...

2009-07-09 @ 18:48:31
Postat av: Elin

Rosa och korall! :D

2009-07-09 @ 19:27:20
URL: http://distinguish.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag håller med Sandra!

2009-07-09 @ 20:16:23
URL: http://umeandbooks.blogg.se/
Postat av: Sublim

Bronsig sotning med turkosa inslag och rosakoralliga glansiga läppar skulle jag vilja se!:D

2009-07-09 @ 22:54:26
URL: http://sublim.wordpress.com
Postat av: Tina

Jag gillar också Marie's idé med kändistolkningar. Då hänger iallafall jag på temaveckan. ;)

2009-07-09 @ 23:30:23
URL: http://beleza.blogg.se/
Postat av: Mickeyy

Hej tjejen! :)

Jag skulle vilja se lite djurinspirerad sminkning! :D

Och inte bara "kattögon" lr de vanliga utan kanske mer något reptilinspirerat eller så så det blir lite mer utmaning! Tror du kan görat skitfint varesig de bli extremtolkning eller light version ;D

2009-07-09 @ 23:46:01
Postat av: Carin

Jag skulle uppskatta att se en knallig sminkning i rosa, orange och gult. Fick en "syn" av en sådan ögonsminkning i en dröm och nu kan jag inte släppa den kombon. knäppt men sant!

2009-07-09 @ 23:54:00
Postat av: Johanna

Alla: Vad roliga och bra idéer ni kommer med! Tänk vilka bra läsare man har :D

2009-07-10 @ 11:09:04
URL: http://makeupjunkie.blogg.se/
Postat av: s

1. kattögon

2. bronzelook

3. skimmer-look (hur man sminkar fram lysterhy osv.)

2009-07-11 @ 23:03:31

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0