En ny kräm på skönhetshyllan


Jag har i vanliga fall torr hy men nu på sommaren så är det tvärt om istället, då har jag fet. Så då funkar med andra ord inte den feta krämen som råder bot på de torra flagorna. Så jag började gräva lite i min låda som är full med prover för att se om jag kunde hitta något passande. Till sist fann jag ett litet prov VICHYs dagkräm ur Normaderm-serien. Denna ska passa fet & oren hy och innehåller endast 0,01% fett. Jag har på senare dar fått en något oren hy så jag körde på! Det första jag la märke till var den lätta och tunna konsistensen. Doftade också rätt okej. Vanligtvis gillar jag inte parfymerade hudvårdsprodukter men det fick gå för den här gången!

Ja, resultatet av det lilla provet blev ett köp! Tänk så bra prover är. Och faktum är att jag är lite förälskad i den här krämen. Nu vet jag inte hur den ter sig i det långa loppet men här och nu gillar jag den som sjutton. Lätt, försvinner in i huden på ett ögonblick, mattar ner och lämnar efter en sammetslen yta. Ja, jag gillar't. Sen att det är en pumpflaska är ju toppen! Men som jag skrev, jag ska prova ett tag till för att se. Sen kan ni räkna med en något mer utförlig recension!

I Normaderm-serien finns också rengöringsgel, ansiktsvatten, en nattkräm, en extra mattande dagkräm och en punktbehandlare. VICHYs sortiment finner ni på Apoteket. Priserna ligger på ca 145-189 kronor.

Någon som testat något ur Normaderm-serien? Berätta isåfall!

Kommentarer
Postat av: ..

Jag har testat ett prov på nattkrämen och den är superbra :) luktar kanske inte jätte gott men helt ok. Den ger precis som du säger en matt och len yta.

2009-07-03 @ 22:58:46
Postat av: Anna

Jag har alla produkterna ur Normaderm-serien, och jag gillar dem! Tvättgelen gör huden ren och fräsch och dagkrämen (som du köpt) lämnar huden len, godluktande och matt. Nattkrämen luktar inte det godaste, och känns en aning fettig, men jag antar att den funkar för min hud har verkligen blivit bättre. Sen har jag en liten tub för "spot-treatment", T-zonen, och den ska funka mot pormaskar, blankhet och finnar. Har inte använt den så flitigt för att kunna märka något vidare reslutat.

2009-07-04 @ 14:39:37
Postat av: silly

frågestund i bloggen, alla som frågar får länk :)

2009-07-04 @ 15:46:40
URL: http://sillyhilton.blogg.se/
Postat av: Fresh Design

Hej! Behöver du ny design till din blogg? Vi erbjuder både personliga, helt nya designer från grunden samt färdiga mallar. Hör gärna av dig, vi löser det mesta till ett bra pris!

2009-07-04 @ 15:51:37
URL: http://freshdesign.blogg.se/
Postat av: sara

jag använder den där, nattkrämen, ansiktsvatten och några till! :) älskar den dära serien! :)

2009-07-04 @ 16:01:13
URL: http://saranilsssoon.blogg.se/
Postat av: emma

Vilken riktigt härlig blogg du har!:D ska vi lägga till varandra på bloglovin? Jättebra med alla tips (Y)

2009-07-04 @ 19:47:20
URL: http://emmatjernlund.blogg.se/
Postat av: Johanna

..: Håller med, doften är kanske inte den bästa men om produkten är bra så kan man nog bortse det. Och nattkrämen har jag också fått prov på nu, bra den med!



Anna: Skulle gärna vilja ha ansiktsrengöringen! Och ansiktsvattnet! Och ja, allt! Visst, kanske inte det billigaste laget men billigare än något från typ Lancôme iallfall :)



Sara: Vad kul att höra! Då är det inte bara jag som har den som favorit :)



Emma: Tack, ska spana in din och se!



2009-07-04 @ 21:26:32
URL: http://makeupjunkie.blogg.se/
Postat av: Magda

Har använt dagkrämen i några år, jättebra.

2009-07-06 @ 21:37:20
URL: http://lusciious.blogg.se/
Postat av: Madelene Nattfrost

Det enda som är negativt med den där, det är att det är VÄLDIGT mycket kvar i den, efter man inte kan pumpa mer.



Jag har använt hela den där serien, till och från... men jag vet inte, den är väl helt okej, men gjorde inte direkt några under på min hy, tyvärr. Jag körde på både dagkräm, nattkräm, ansiktsvatten och rengöring, och även deras lilla anti-spot.



Visst, tycker man får bra grejer till bra priser, och om man inte har mina problem så fungerar de nog bra.

2009-07-07 @ 08:44:03
URL: http://www.nattfrost.se
Postat av: Ann

tyvärr upplevde jag att jag fick sämre hud av normadern och då använde jag verkligen hela serien, vilket inte var jättebilligt tyvärr. men kan tipsa om oliva från ccs istället! toppen!

2009-07-07 @ 23:21:32
Postat av: Sandra

Jag har fet hy och äger tvättgelen, dag- och nattkrämen i serien och älskar produkterna. Dessa är de enda som har fungerat på mig hittills. Dryga och räcker länge.

2009-07-11 @ 23:31:18
URL: http://sandralundin.webblogg.se/

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0