Parfymer som jag vill ha!



Jag tycker att det är kul med parfymer, går gärna och doftar på alla som finns på Kicks om jag har tid över. Jag skulle hemskt gärna vilja ha en ny men då priserna oftast är hiskligt höga så blir det aldrig någon. Men önska sig kan man ju alltid och dessa skulle jag inte ha något emot att ha ståendes på min parfymhylla:

1. För ett bra tag sedan fick jag ett litet prov på Replays parfym för tjejer och sedan dess är jag fast, den doftar så gott! Nu undrar ni kanske hur den doftar och eftersom jag är urdålig på att beskriva just dofter så tar jag Replays egna beskrivning av den:

- Top Notes: The enticing scent of Gala apple combines with sparkling citrus notes to create an instant attraction
- Heart Notes: The colourful sweetness of Mirabelle plum innocently leads you to a confident heart of dry woods
- Base Notes: The alluring scent of Tonka bean wraps a rich cocktail of scents

2. Be delicious Fresh blossom från DKNY finns nu att köpa hos Kicks fram tills den 4e mars och givetvis var jag tvungen att rusa dit och provsniffa. Som med de andra äpplena så föll jag även för denna och dessa noter kan du finna i parfymen:

- Grapefruit, Cassis, Apricot, Muguet, Rose, Jasmine, Apple, Blond Woods, Smooth Skin Accord.

3. Den bästa doften jag vet är den i mormors tvättstuga. Dels så väcker den minnen från de sommrar som man spenderade hemma hos henne och så älskar jag doften av nytvättat. Kan kanske Fresh Laundry från Clean vara något för mig kanske? Så här beskrivs den på Inezzas hemsida:

- Doftar lika gott hela tiden tack vare brasiliansk apelsin, rose otto, vit jasmin, bomullsblommor och mexikansk lime.

Kommentarer
Postat av: S

replay har jag, och clean luktar sååå gott:D men lite dyrt med clean tycker jag.

2009-02-24 @ 20:07:19
Postat av: Johanna

S: Visst gör den! Älskar den! Och jag vet, Clean är rätt dyrt.

2009-02-24 @ 20:26:55
URL: http://makeupjunkie.blogg.se/
Postat av: Beauty by Tanci

Heej! Den clean har ja :) köpte den förra året och har fortfarande myycket kvar! Den e ju väldigt long lasting så man har den på kläderna flera dagar efteråt! Min nästa kommer att vara Clean Orginal! :D

2009-02-25 @ 08:44:10
URL: http://beautybytanci.blogg.se/
Postat av: Sofia, Heartcore

Åh Replay For Her luktar helt galet gott! Har den som vardagsparfym nu, mums. Bra pris är det på den också.

2009-02-25 @ 21:35:29
URL: http://www.heartcore.se

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0