Då var det nyfärgat igen!

Hej och hå, var bra det går med bloggningen då. Men iallafall! Körde en sådan där impulsare och köpte en ny toning i måndags. Jag vill gärna behålla det koppriga håret, trivs onekligen bra i det. Så då blev det en nyans som heter "Kastanj" från L´Oréals serie Casting Creme Gloss. Dessa toningar var ännu oprövade av mig så vad tusan tänkte jag och slog till! Jag har färgat håret en gång tidigare nu i höst, men ja, då blev det mindre bra. Men längre om det längre ner. Nu tänkte jag säga några ord om CCG!

 

Jag ska inte gå in nå vidare på varför jag just valde den här toningen, för det vet jag knappt själv. Tror det var nyansen och så att det var extrapris. Tänk, bara för att något är nedsatt med tio kronor så hugger man som en kobra. Men jag skulle vilja säga att det blev ett lyckat köp! Varför?

 

- Den tubliknande applikatorn var otroligt lätt att använda!

 

- Jag har långt, dock lite tunt hår, men färgen räckte med STOR marginal!

 

- Inge kladd och inget spill hit och dit.

 

- Fina reflexer i håret!

 

- Innehåller inte ammoniak.

 

Sedan fick jag den färg jag ville ha för en gångs skull. Det är inte så lätt gällande hårfärg. För mig blir det alltid, alltid, jag menar alltid, så mycket mörkare än vad jag förväntar mig. Men nu blev det, normalt. Ovanligt! Förra gången jag tonade använde jag en som heter Casting, även den från L'Oréal. Resultatet jag var ute efter var min befintliga hårfärg fast med mer färg i det, så jag körde då på Röd Koppar. Det blev snarare svart koppar. Färgen satt i bra, men applikatorn... En ganska tung glasflaska som man snurrade på en raketliknande plastdel. Nä. Blir nog inte den igen nej. Som tur var så var det ju ändå en toning så jag grät mig inte till sömns direkt. Men Casting Creme Gloss ska jag nog köpa igen tror jag allt! Jag är nöjd!

 

Pris? Ca 85 kronor

 

En jämförande bild. Till vänster, håret ofärgat. Sen i mitten, Casting "Röd koppar" och sist Casting Creme Gloss "Kastanj" i solljus!

 

Tips! Makeuponista gillar också!

 

 


Kommentarer
Postat av: Makeuponista

Ditt hår blev jättefint efter toningen, älskar att håret skiftar i olika nyanser, även fast det är en färg. Denna toning är toppen, hoppas den sitter i ett tag också =)

2009-12-12 @ 16:39:01
URL: http://makeuponista.wordpress.com
Postat av: Johanna

Makeuponista: Andra toningar som jag haft (till och med färg) så har nästan hälften av färgen tvättats ur redan vid första tvätt. Och Jag har hunnit tvättat det nu ett par gånger och märker hittills ingen skillnad :) Ditt hår blev också jättefint förresten!

2009-12-12 @ 17:35:57
URL: http://makeupjunkie.blogg.se/
Postat av: j

jag funderar på att färga håret i kastanj, redan imorgon! men alltså.. blekte du inte håret något innan du la i kastanjen? tänkte hur sjutton de kunde bli så ljust annars? det är precis den färg du har nu ja vill ha. Kan du inte ta en bild?

vore jätte snällt om du kunde svara på detta.

Mail: [email protected]

KRMA

2011-05-24 @ 21:54:37
URL: http://Marigold.devote.se

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0