Eyebrow colour

Hallå!

Nu har det varit tyst några dagar igen. Och under dem här dagarna så har jag funderat lite kring bloggen. Det var tankar som att jag och min blogg inte ger någonting och att den är bara blaha, blähä. I lördags satt jag till och med med muspekaren på "ta bort blogg"-knappen.  Men så tänkte jag efter. Jag gillar er som läser & kommenterar och jag tycker ju att det är oerhört kul att blogga. Visst, uppdateringen skulle kunna vara bättre och innehållet likaså men jag får helt enkelt blogga på bästa förmåga. Känner man inte för att blogga, så ska man inte heller göra det. Men från ingenstans har jag fått lite inspiration och därmed blogglust så jag får hoppas att den håller i sig. Men jag ska ta mig en liten funderare över min bloggs vara eller icke vara.

_ _ _




Nu till inläggets ursprungliga innehåll! Om jag för ett par månader sedan skulle få frågan om jag brukar fylla i ögonbrynen så skulle svaret bli tvärt nej. Jag har aldrig fyllt i ögonbrynen (ja, förutom på kort i bloggen då) och det var mycket på grund av att jag tyckte själv att jag såg för "hård" ut. Skulle jag få frågan idag så skulle svaret bli "häll jäs!". Mycket på grund av något som heter Eyebrow colour.

Efter att ha läst hos Makeuponista så blev jag lite nyfiken på att prova H&Ms ögonbrynsskugga. För 39,90 får du en liten ask med två färger och en liten snedställd pensel. Färgerna kan mixas för att få fram en som passar sina ögonbryn. Den ljusa är lite varmare i färgen och den mörka det motsatta. Färgerna passar iallfall för himla bra till mina bryn!

Och då ställer jag mig denna fråga: varför har jag för hela fridens namn inte testat ögonbrynsskugga tidigare? Resultatet blir ju så himla snyggt! Och så blir det inga hårda linjer som kan uppstå av en penna, vilket det alltid blev för mig och anledningen till att jag inte fyllde i ögonbrynen. Men nu är jag lite småfrälst av denna sak! Jag kommer nog alltid addera lite färg till brynen hädanefter. Sen så är skuggorna perfekta till en vardagssotning! Haj fajv säger jag!



Här ser ni skillnaden! På nedersta bilden har jag även slängt på lite ögonbrynsfix.

Kommentarer
Postat av: Emma

Lägg inte ner bloggen! Din blogg är en av mina favoriter =)

2009-08-24 @ 17:25:51
Postat av: Veronica

Vilken skillnad, nu blev jag också sugen på ögonbrynsskugga ju :)

2009-08-24 @ 17:50:28
URL: http://beautyplace.blogg.se/
Postat av: Therése (Heartcore)

Åh, dina ögon! Blev en väldigt fin och naturlig ifyllning av ögonbrynet. Hoppas du får tillbaks blogglusten. Kram

2009-08-24 @ 17:51:15
URL: http://www.heartcore.se
Postat av: Emma

Ska testa både fixet o skuggorna :) som blondin som färgat håret mörkbrunt/svart i flera år har de aldrig gått upp för mig att ja kanske borde fylla i brynen, haha. Mina kompisar säger NU efter 10 år att ja ser galen ut.. Och jag gillar din blogg förresten :) även om du uppdaterar mer sällan än andra bloggare kanske så blir jag alltid extra glad när de är ett inlägg från dig :)

2009-08-24 @ 18:03:03
Postat av: Sara

Lägg inte ner bloggen. Jag har precis hittat den och tycker den är jättebra. Jag har köpt bomullsrondellerna som du tipsade om och dom är super.

2009-08-24 @ 18:23:15
URL: http://sarakjellkvist.blogg.se/
Postat av: Josephine- Makeuponista

Neej, lägg inte ner bloggen! Min favoritblogg ju :D

Kul att du gillade tipset, den är toppenbra, och snyggt blev det med =)

2009-08-24 @ 18:52:34
URL: http://makeuponista.wordpress.com
Postat av: Anonym

jag förstår att du funderar på att lägga ner bloggen om du inte har någon blogglust men för alla läsare så kan du väll blogga när du har lust iaf det behöver ju inte vara så ofta :) Jag älskar din blogg och jag skulle tycka att det skulle va jätte tråkigt om du la ner den

men det är upp till dej...

kram

2009-08-24 @ 20:42:50
Postat av: Linda

kanske en liten paus o blogga när du känner för det så kanske lusten kommer? Jag gillar iaf Lumenes ögonbrynsvax, färg o fix i ett :) ser ut som en mascara i förpackningen..

2009-08-24 @ 21:45:04
URL: http://pindus.blogg.se/
Postat av: Marie

Klart du fortsätter blogga, det är ingen som får psykbryt om du bara uppdaterar när du känner för det även om det blir sporadiskt.

Förresten är brynduon jättebra, jag har dock gått vidare till en mer pigmenterad skugga från Make Up Store för jag tycker den ljusa nyansen har lite dåligt med färg. Och faktiskt tycker jag det är tvärtom, att den mörka är rödare och varmare i färgen medan den ljusa har en askigare ton! :D

2009-08-24 @ 22:15:11
URL: http://fizzivy.blogspot.com
Postat av: marybeth

Finns inte på världskartan att du får lägga ned ju! Däremot kan jag förstå att du tar en paus, det har ju jag också gjort i omgångar när jag känner att jag inte hänger med. Men, lägg inte ned den! Den är fortfarande jättebra att kunna kolla i och om du så gör ett inlägg i månaden är det bra ändå.. :)

2009-08-24 @ 22:54:28
URL: http://marybeth.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag gillar också deras ögonbrynsskuggor, men även deras ögonbrynspennor. Fyller i lite nätt med pennan och sen använder man den lilla borsten på själva korken för att jämna och sudda ut tills det blir snyggt :)

2009-08-24 @ 23:46:09
URL: http://www.infektia.net
Postat av: Chloe

Hej!

Jag har också precis hittat hit till din blogg och tycker absolut att du ska ha kvar den! Har precis börjat bli en sminkoholic och är ute efter nya produkter hela tiden. Har nyligen gjort en beställning på E.L.F's hemsida och har beställt bl.a ögonbrynsskugga från deras studio line samt några av de borstar som du precis har recenserat. ;) so keep up the good work!

//Chloe

2009-08-25 @ 00:01:26
URL: http://chloephu.blogg.se/
Postat av: Linda

Åh hoppas verkligen inte att du lägger ner!!! Tänker samma sak ibland, som att "varför sitter jag här och skriver för" men o andra sidan tycker jag att det är roligt. Sen är inspirationen upp och ner, ibland har man massor ibland ingenting. Sen tycker jag inte uppdateringen är något att haka upp sig på, man ska skriva när man känner för det helt enkelt. Annars blir de lätt att man ledsnar.

2009-08-25 @ 11:55:46
URL: http://bettieli.blogg.se/
Postat av: Emma

Innehållet i bloggen är det inge fel på alls! :) Favroitbloggen nr 1 liksom ;)

2009-08-25 @ 15:32:37
URL: http://emz.se/beauty
Postat av: Kerstn

Denna vill jag också testa! Tur att du bestämde dig för att fortsätta, jag har saknat dig =)

2009-08-28 @ 14:18:05
URL: http://skimmerskuggan.blogspot.com

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0