Benefit - kom till mig!


Efter att ha sett hos Sublim vilken fin sak hon köpt ifrån Strawberrynet så kan jag inte bli annat än sugen på att klicka hem lite Benefit. Priserna är även ganska bra pressade, jämför man med deras hemsida så ligger priserna bra under, och vi får icke glömma att det alltid är fri frakt från jordgubben. Vi kan ta en jämförelse mellan lite olika webshoppar som säljer Benefit:

You rebel lite (färgad dagkräm)
Strawberrynet (US) : 121 kronor. Frakt: 0 kr.
Benefitcosmetics (CH) : 222 kronor ($30). Frakt: 37 kr + 18,50 kr för varje vara
Lookfantastic (UK): 258 kronor (£21). Frakt: 27 kr + 19 kr för varje vara
Asos (UK): ca 299 (!) kronor. Frakt: Varierar, men ca 50 kr

Det är en ganska bra deal! Nu finns inte hela Benefits sortiment hos Strawberrynet, men mycket har dem. Men så är det här med att beställa från USA, man kan råka på med tull, vilket man inte gör om man beställer inom Europa. Jag har visserligen aldrig råkat ut för någon extra kostnad då jag alltid beställt under 200 kronor. Har för mig att jag läste någonstans att om man höll sig under 200 kronors strecket så ska det inte vara någon större fara. Men rätta mig om jag har fel.

Jag är himla sugen på att klicka hem en av sakerna ovanför, speciellt primern Dr.Feelgood, Powder Pop med tre fina rouger och concealern Boi-ing som ni ser uppe i hörnet. Det visar sig om det blir något hemklickat!

Kommentarer
Postat av: Josephine- Makeuponista

Powder pop skulle inte sitta fel precis :)

2009-08-17 @ 11:57:20
URL: http://makeuponista.wordpress.com
Postat av: amanda

man brukar kunna få tillbaka tullavgiften från strawberrynet också om man nu råkar få en. de är verkligt generösa!

2009-08-17 @ 16:35:38
Postat av: Johanna

J-M: Eller hur! Skulle stå fint på ens sminkbord :)



Amanda: Men det låter ju alldeles förträffligt!

2009-08-17 @ 19:02:53
URL: http://makeupjunkie.blogg.se/
Postat av: Chloe

Hejhej! Vill bara säga att strawberrynet.com är från Hong Kong, ej USA.

2009-08-17 @ 20:48:59
Postat av: Emma P

Powder Pop paletten har jag med, den är kanonfin! Av de sakerna de har hos strawberrynet just nu så skulle jag helst lägga beslag på boi-ing, den verkar kanon!

2009-08-17 @ 21:15:13
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Linda

Kitet med Moonbeam&Highbeam, glosset och skuggorna vore inte fel :P

2009-08-18 @ 11:16:48
URL: http://bettieli.blogg.se/
Postat av: Ninni

I de svenska priserna på Strawberrynet har de numera lagt in tullkostnaden om jag förstått det hela rätt, det innebär att man inte riskerar tull, men att priserna blivit en smula högre än de var tidigare. Av en händelse råkader jag beställa rougerna och och det där härliga kitet med smågrejor... hur gick det till tro? ;-)

2009-08-19 @ 09:25:13
Postat av: Johanna

Chloe: Tack, jag ska genast ändra!



Emma P: Har läst runt lite, och den låter sannerligen bra!



Linda: Eller hur! Kooom tiiill miiig



Ninni: Läste något om det där och förstod inte riktigt, men när du förklarar så låter det ju rimligt! Haha, ja du, undrar hur det gick till. Det där klickfingret är inte att leka med! ;)

2009-08-19 @ 16:48:42
URL: http://makeupjunkie.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Åh så många fina grejer! Jag vill gärna ha alla =) Boi-ing har jag redan, och det är de bästa concealer jag testat!

2009-08-20 @ 11:24:43
URL: http://skimmerskuggan.blogspot.com

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0