All i want for easter..



Man måste ju få drömma lite ibland. Så om jag fick välja så skulle jag byta ut allt påskgodis mot lite sminkgodis istället, det skulle väl vara varje kvinnas dröm (eller min iallfall). Nu vet jag att detta inte kommer att ske, men, mamma (hundögon, blink, blink), detta skulle jag gärna vilja finna i mitt ägg:

1. Jag är totalt insnöad på mineraler och det är det enda jag använder nu för tiden. Nu när Bourjois släppt ett pressat mineralpuder så kan man inte bli annat än nyfiken. Bourjois Mineral Radiance Pressed Powder kostar ca 120 kronor hos Asos.

2. Jag måste verkligen ha nya penslar, så är det bara. Högst upp på önskelistan står det: en bra foundation- och concealerborste. Min från Kicks gick sönder efter några månader så den är ju oanvändbar. Kanske kan denna snedställda från Japonesque vara något? Och kan kanske Noubas läpp- & concealerborste vara något?

3. Läppsaker får jag aldrig nog av och denna palett från Bobbi brown skulle inte vara helt fel att äga. Här har vi Rose Quad och jag måste säga att färgerna skulle passa mig perfekt! $20.00 hos Nordstrom (som tyvärr inte skickar till Sverige, men har man vägarna förbi Köpenhamn så kan den köpas där).

4. För att läppglanset ska sitta där det ska och inte resa bortom din läppgräns så finns Too Faced Borderline till din undsättning. Jag är nyfiken och jag vill prova!

5. Min älskade Prep+Prime från MAC har tagit slut och jag gråter mig till sömns varje kväll. Nejdå, så farligt är det inte men jag måste helt klart ha en ny inom en snar framtid. Funderar på att denna gång testa den med SPF50, skulle vara bra nu till sommaren. Kostar ca 270 kronor hos en MAC-disk som ni finner på NK, PUB och Åhléns City i Stockholm men även i Göteborg och Malmö!


Vad skulle ni vilja finna i erat "drömpåskägg"? Berätta gärna, tycker att det är så roligt att läsa era svar!


Och när jag ändå är inne på ämnet: Glad påsk!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Det här skulle jag vilja ha i mitt påskägg:

1. Jag är väldigt sugen på saker från L'Occitane, kollade ordentligt på alla sakerna på Åhléns häromdan och allt verkar ju helt underbart!

2. 100% Pure Fruit Pigmented Lip & Cheek Tints verkar härliga

http://www.eleven.se/100-pure-fruit-pigmented-lip-cheek-tints-5115.html

3. Även 100% Pure Fruit Pigmented Ultra Lenghtening Mascara skulle vara kul att testa.

http://www.eleven.se/100-pure-fruit-pigmented-ultra-lenghtening-mascara-5112.html

4. Min Shiseido Automatic Lip Crayon i nyansen LC3 är snart slut så en ny sån skulle vara bra.

5. Till sist skulle jag vilja ha Shiseido Sun Protection Compact Foundation med SPF 30 nu inför sommaren, det hade varit perfekt.

2009-04-08 @ 14:33:22
Postat av: Sandra

Japp som i coffehouse by george

2009-04-08 @ 15:02:33
URL: http://sandriizz.blogg.se/
Postat av: Johanna

Lotta: Skulle också vilja prova på Pigmented Lip & Cheek tint från 100% pure, skulle vara kul och se hur dem var. Ser ju för himla fina ut hur som helst! L'Occitane är också ett märke jag är himla nyfiken på! Gillar deras förpackningar. Tack för dina svar måste jag säga! :)



Sandra: Tänkte väl ;)

2009-04-08 @ 15:54:42
URL: http://makeupjunkie.blogg.se/
Postat av: Marybeth

Jag skulle gärna ta några av dessa:



- GloPressed base



- MAC's primer med spf 50



- Den där Borderline från Too faced, verkar ju vara en riktigt trevlig grej! Måste testa min läppenna från Nivea och se hur den funkar med läppglans.. kanske blir jättebra? :) Tar dock gärna TF's Borderline med.



- Nvey eco organic eyeliner som Inthemake nyss recenserat.



- Maybelline pure minerals liquid foundation, ren nyfikenhet!



- Urbra penslar, jag behöver verkligen fler penslar, särskilt till ögonmejk osv.



osv osv osv :D

2009-04-08 @ 20:15:18
URL: http://marybeth.blogg.se/
Postat av: Lotta

ja dom ser verkligen härliga ut, men är som sagt även nyfiken på mascaran. får nog bli en sån nästa gång det är dags för ny.

jag har bara testat en hård tvål från L'Occitane i doften Verbena som är helt underbar. men jag köpte varianten som heter Milk idag för jag har hört att den ska vara återfuktande i duschen och jag är så torr så torr så jag hoppas att det funkar.

2009-04-08 @ 23:35:24
Postat av: Sandra

1. Nytt rouge eller blush eller va de är^^ (gud va smart ja låter) eftersom mitt är i tusen bitar och har förvunnit.

2. Ordentlig puderborste

3. Bra consealer som fungerar.

4. prep + prime från mac ja med..:P den verkar bra och har inget liknande hemma.

2009-04-09 @ 16:44:23
URL: http://sandriizz.blogg.se/
Postat av: Malin Crona

Mitt önskepåskägg hittar du här:

http://www.dn.se/blogg/sminkbloggen/2009/04/08/sminkbloggen-onskar-glad-pask-2502



Jo, jag vet att påsken officiellt tog slut i går, men inte mina drömmar... Vad jag fick på riktigt? Massor med Malacos colaflaskor. Behöver jag säga att de är min makes favorit?

2009-04-14 @ 10:25:49
URL: http://www.dn.se/sminkbloggen
Postat av: Johanna

Sandra: Vi kan shoppa ett nytt rouge du och jag tillsammans :)



Malin: Det var inga dåliga grejer du önskade! Skulle kunna tänka mig allt själv. Haha, och vet du vad jag fick? Massa Rollo's, min mammas favorit!

2009-04-14 @ 19:08:49
URL: http://makeupjunkie.blogg.se/

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0