Nouba Soft compact powder!

Ännu en sak från Nouba som jag har i mitt sminkskafferi! Detta är däremot ingen skugga, utan ett puder som inhandlades av en ren impuls. Var i behov av ett nytt puder och då tog jag en chansning och köpte detta! Och jag är hyfsat nöjd med mitt köp!

Urvalet av färger är ganska dåligt men jag lyckades hitta en som passade mig väldigt bra. Tänk att man kan lyckas med det ibland! Dock sällan med foundations. På det Kicks som jag var på så fanns det fyra olika nyanser, vilket jag tycker är på tok för lite. Och själva puderpuffen som följde med var inte mycket att ha heller. Om jag ska fortsätta på det negativa spåret så är det ganska starkt parfymerat, och doftar inte speciellt gott heller. Trots min känsliga hy så gick det bra, men jag hade gärna avstått doften.

Men nu får det räcka med det negativa och ta det positiva istället. Pudret är väldigt lent och lägger sig snyggt på huden. Även om man bättrar på under dagen så blir det inte "kakigt". Man behöver bara en liten mängd för att matta ner och jämna ut och det betyder att detta har räckt väldigt länge! En stor spegel sitter i locket och jag tycker att förpackningen är snygg, enkel och stilren. Blir inte heller repigt fast att det åkt runt i väskan med nycklar och böcker!  Jag tror nog att jag fått fram det jag vill säga (snarare skriva) och då är det bara betyget kvar! 

Betyg: 3,5/5.
Pris: 195 kronor, finns att köpa hos Kicks.

Kommentarer
Postat av: Mariiiaa

Hej vännen!



Vill bara berömma dig! Din blogg är jättebra, du är så duktig :) Är inne ibland och kikar lite.



Hoppas ugglan har hittat ett nytt hem så du får sova om nätterna :P



Ses i helgen =)



Kramis

2008-09-24 @ 22:08:27
Postat av: Johanna

The worlds greatest Maraja: Hej, kul att du är inne och "hälsar på" ibland, det uppskattas alltid! Ugglan är för tillfället tyst men han drar väl igång igen vid midnatt ;) Vi ses ju till och med på fredag! Kram!

2008-09-24 @ 22:32:07
URL: http://makeupjunkie.blogg.se/

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0