Dubbelrecension: L'Oréal & IsaDora




Nu blir det lite recensioner igen! Denna gång på två läppglans som jag drog upp ur min läppgunkslåda. Det blev som ni ser på bilderna L´Oréal Glam Shine i färgen Rose crystal och IsaDora Shiny lip lacquer i färgen Dewy bloom. Jag recenserar dem var för sig!

L´Oreal Glam shine: När jag tog studenten så ville jag ha ett läppglans som var ganska varmt och hade en naturlig rosaaktig nyans. Valet föll då på Rose crystal, och som ni ser på bilden nedan så är det lite guldskimmrande. Vad tycker jag om det då? Jo, jag gillar det! Lätt att måla med den nästan hjärtformade applikatorn och glosset i sig är även det bra. Ganska så täckande så man behöver inte smeta på flera lager för att det ska se bra ut. Bilden nedan är ett lager och bilden på det andra glosset är målat med 4 lager. (Låter som om jag pratar om nagellack). Konsistensen är inte för kladdig utan är alldeles lagom. Doften är däremot sådär. Jag gillar goddoftande gloss men detta doftar nästan som, ja, champagne kanske? Men jag tycker ändå att det är en struntsak för glosset är så pass bra!

Betyg: 4/5
Pris: Ca 100 kronor

IsaDora Shiny lip lacquer: Detta fick jag av min kompis Nina när jag fyllde förra året. Hon kan det där med att välja rätt färg, för det gjorde hon verkligen! Jag är inte den som brukar spana runt vid IsaDoras läppsortiment men sedan jag fick detta så har jag börjat gjort det. Jag har upptäckt att de har väldigt många fina nyanser! Glosset är ganska transparent så man få ha på rätt mycket om man vill ha hyfsat med färg, men det brukar jag väldigt sällan göra, gillar det skira resultatet. Detta är inte heller för klibbigt utan känns behagligt på läpparna!  Hållbarheten då? Helt okej. Doft?  Nada. Bättre det  än något vedervärdigt! Applikatorn är en helt vanlig en och är varken bra eller dålig. En strunsak för det är ju ändå insidan som räknas!

Betyg: 3/5
Pris: Ca 90 kronor.



Lästips
Recension av Max Factor Silk gloss, FACE Pot gloss och Liparazzi!

Kommentarer
Postat av: Sublim

Verkligen ljuva färger på ljuva läppar!

2008-10-02 @ 21:24:48
URL: http://sublim.wordpress.com
Postat av: skosoet

Vad är det som gör Loreals bättre än Isadora tycker du? Lite nyfiken eftersom det är ungefär samma prisklass och lite lika i färgen.. :) Alltså, jag vill poängtera att jag inte alls tvivlar på att det är så utan jag vill snarare bara höra orsaken till att Isadora fick 3 och Loreals fick 4.. :) Blev lite konstigt men jag hoppas du förstår vad jag menar..



2008-10-03 @ 10:25:52
URL: http://skosoet.blogspot.com
Postat av: Johanna

Sublim: Tack, detsamma ;)



Skosoet: Jag förstår precis, och jag ska försöka förklara! IsaDora får lite sämre betyg dels för att den har en något sämre applikator (helt klart en smaksak) och är lite klibbigt i konsistensen och sitter inte lika länge jämfört med L´Oréal. Dessa faktorer drar ner på betyget. L´Oréal sitter väldigt bra och länge på läpparna och har en grym applikator. Men doften däremot är inge höjdare och det försämrar betyget. Hoppas att du fick svar på dina frågor :) Annars är det bara att fråga igen ;)

2008-10-03 @ 19:28:33
URL: http://makeupjunkie.blogg.se/
Postat av: skosoet

Halloj igen! :)



Toppenbra svar tycker jag! Jag håller med dig, Loreals applikator är hur bra som helst, gillar verkligen den sen dom gjorde om den till nästan som hjärtformad. Loreal verkar inte satsa mycket på doft och smak för jag gillar verkligen inte hur några av dom smakar eller doftar. Det är inte så jag äter dom men det går ju inte att undgå.. :)



Jag ska absolut köpa det Loreal du har här ovanför för det var jättefin färg på det! :) Vill ha ett somn är lite mer åt det rosa hållet och inte jätteneutralt.. Jag kan rekommendera Glam shine 6 H också, köpte det för ett tag sen och det sitter urbra!

2008-10-07 @ 19:07:31
URL: http://skosoet.blogspot.com
Postat av: Johanna

Skosoet: Visst är det fin färg! Vet att samma nyans är en favorit hos Sminkan också :) 6 H ska jag titta in, har aldrig riktigt gjort det! Verkar vara en bra applikator på dem med :)

2008-10-08 @ 12:03:33
URL: http://makeupjunkie.blogg.se/
Postat av: skosoet

Johanna, absolut, urtjusig! :)



Det tycker jag du ska göra, fanns väldigt många fina nyanser, jag köpte den rödaste som fanns såklart, haha. Det är samma applikator som på de andra, den hjärtformade :)



Jag har ett inlägg i min blogg om det och faktiskt egna bilder på hur det ser ut på (nåt nytt för mig!) http://skosoet.blogspot.com/2008/09/loral-glam-shine-6-h-nr-502-timeless.html



2008-10-08 @ 12:47:16
URL: http://skosoet.blogspot.com

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0