Foundationfrossa!


Foundation är något jag sällan köper. Dels så är det svårt att hitta någon som uppfyller ens krav och behov och så är jag också rätt snål av mig. Jag har nog provat varenda en som finns inom "budgetkategorin" men upplevt att jag inte tål någon. Men nu har jag börjat leta efter en ny, kan ju vara kul med att prova något annat och helt nytt! I inlägget nedanför så skrev jag att jag hade lite funderingar kring en från Lancôme, men jag vet inte. Någon av dessa ovanför skulle jag inte tacka nej till, rent utseendemässigt. Jag är ju så fruktansvärt svag för fina förpackningar! Men jag får nog ta en sväng på Kicks någon dag och spana in utbudet. Jag berättar givetvis om jag slår till på någon!

Kommentarer
Postat av: Linda

En bra foundation är guld värt, alltid skoj att hitta nya som man gillar!! MAC Studiofix är en guldklimp tycker jag :o)

2008-11-30 @ 20:32:06
URL: http://bettieli.blogg.se/
Postat av: frk_frodig

Är också känslig och får lätt eksem. Använder mest mineralfoundation nu, men tidigare använde jag Cliniques Superbalanced makeup, den funkade för mig. Ska ev slå till på den igen, puderfoundation funkar inte lika bra nu på vintern när jag får torrfläckar. Perfectly Real ska även den vara bra, lite mer täckande än Superbalanced, men har bara testat ett par ggr än.

2008-12-02 @ 12:55:00
Postat av: Johanna

Linda: Visst är det! Har också Studiofix, men tyvärr har jag helt bytt hudton, lite trist :(



frk_frodig: Skönt att höra att man inte är ensam! Använder också mest mineral, det är ju ett säkert kort men ibland är det himla praktiskt att använda en flytande. Hade Superbalanced förut men tyvärr fick jag en allergisk reaktion utan dess like. Tror nog att det måste varit något fel på min! Fick sårliknande eksem som tog en evighet innan den försvann. Men den där Perfectly real ska jag spana in :)

2008-12-02 @ 14:46:50
URL: http://makeupjunkie.blogg.se/

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0