Recension: Max factor, FACE och Liparazzi


image60


 Nu kan jag äntligen infoga bilder! Så idag kastar jag in några recensioner för att komma ikapp. I detta inlägg kommer jag att recensera tre läppglans som jag har (har många, många fler). Först ut är Silk Gloss från Max Factor i färgen Crystal Dew:


image61

Det här läppglanset gillar jag! Mycket skimmer och glitter som ger den perfekta rosa nyansen, fast att den är vit/transparent. Doften är som smörkola och är aningen lite stark, men det kan jag stå ut med. Jag har målat med ett lager och det räcker gott och väl tycker jag! Med andra ord så räcker den länge. Hållbarheten för läppglanset är mer än godkänt. Förpackningen är väl inte något utöver det vanliga men det är ändå innehållet som räknas tycker jag. Betyget blir 4/5, doften drar ner på betyget!

FACE Stockholm Potgloss i färgen Alert:

image62

 

Kanske inte framgår på bilden men glanset är lite blåskimmrigt. Ger en aningen hint av den rosa färgen, annars är den transparent. Doftar som modellera (!) och förpackningen är lite opraktiskt. En pensel måste alltid vara med (jag vill inte peta med fingrar i gloss). Hållbarheten är sådär, man måste bättra på flera gånger under dagen. Konsistensen är lite kletig. Betyget blir 2/5 för jag gillar ändå färgen!
 
Liparazzi i färgen Premiere:

image63

Detta gillar jag skarpt! Man får snygga, fylliga läppar. Läppglanset innehåller jojoba-olja och känns vårdande för mina torra läppar. Doftar fräscht och hållbarheten är bra! Sen är ju det ett himla praktiskt läppglans då den är försedd med en liten ficklampa och en spegel (på glosset). En väldigt bra uppfinning tycker jag! Betyget blir 5/5!

Kommentarer

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0