Recension av Clinique Superbalanced


image51

Det var egentligen tänkt så att jag skulle göra recensioner av mina sämsta foundationköp, men jag bestämde mig istället för att utse den sämsta och skriva om den. Jag utsåg Cliniques Superbalanced som vinnaren (snarare förloraren). Så här tycker då jag:

När började man tillverka brunsås som foundation? Det är första reaktionen när man får syn på den flytande sörjan. Innan att jag ens testat den  var jag tveksam till mitt köp, då jag vet att jag helt enkelt inte kommer överrens med tjocka och täckande foundations. Men jag gav den en chans och hade den i en dag. Och när dagen var slut ångrade jag verkligen mitt val av underlag den dagen. Fick en hemsk allergi-liknande reaktion och sedan dess har den stått här bland mina andra värdelösa produkter. Jag fick massa finnar och torra eksem som sedan blev sår, och sedan dess har jag haft problem att få huden i balans igen. Och detta var ändå för ca 1 och ett halvt år sedan.

Jag kan då inte ge en noggrann bedömning av denna foundation då jag vägrar att använda den igen, dvs jag kan inte säga hur hållbarheten är osv efter bara ett försök. Men nu sitter ni kanske och undrar varför jag var dum nog och köpte denna innan att ens testat den? Grejen är att jag gick in på Kicks och ville hjälp att hitta min foundation som skulle passa mig perfekt. Jag berättar utgångsläget för tjejen som jobbade där att jag har en torr hy som är extremt känslig. Jag ville ha en foundation som var närande och allergi-testad. Hon visade mig denna och provade lite på käkbenet. Hon sa att det såg perfekt ut, och jag trodde henne. Jag frågade en sista gång om den verkligen passar superkänslig hy och hon sa att denna var helt riskfri för utslag. Men dessvärre visade det sig att hon hade fel och man kan då fundera på hur pass kompetent hon är som makeupartist. Kan väl ta henne lite i försvar och skriva att hon kan ju inte veta precis hur min hy är, men man kan inte heller vitt och brett lova att den ger inga utslag.

Så bara för att det kostar så betyder det inte att en foundation är bra, och bara för att man jobbar på Kicks betyder det inte att man kan det man säljer.

image52

Betyget blir 0 Superbalanced av 5 möjliga

Kommentarer
Postat av: Bell

Jag håller helt med dig angående denna foundation. Det roliga är att jag också gick in på Kicks och ville hitta en riktigt bra foundation som skulle passa mig. Precis som du, hon testade den på mig och allt var "perfekt" enligt henne. När jag kom hem och verkligen testade den var den långt ifrån perfekt.

Tydligen ska man inte inte fråga om råd på Kicks ;)

2009-02-18 @ 23:27:05

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0