Beautyduell!

Badbomben utmanar oss bloggare att svara på dessa frågor:

1. Ungefär hur mycket lägger du på smink/hudvård per månad?


Det varierar från månad till månad. I April handlade jag för 1000 på bara tre dagar(!) detta var för att jag var inne i en period av att beställa massa saker från internet. Men det är kanske 400-500 kronor. Men som sagt, det varierar.


2. Vad väckte ditt intresse för smink?

Jag har faktiskt ingen aning. Jag har alltid varit fåfäng av mig och intresset har kommit utifrån det. Det har inte varit någon speciell person.


3. Favoritmärke? Varför?

Jag är och kommer alltid att vara en MAC fantast. Planerar mina inköp flera månader iförväg och har redan börjat skriva min lista tills jag ska åka till Götyeborg den 23 juni. Jag gillar MAC för att den passar min känsliga hy bra och produkterna är i sig väldigt bra till ett hyfsat bra pris!


4. Var handlar du ditt smink? Favoritbutik/favoritsite?

Jag är en sådan där som kör lite av varje. Lite Kicks, lite H&M, lite Cubus, mycket MAC och mycket internet! Oftast brukar det komma paket från Inezza, Satine och Everydayminerals. Handlar inte på Eleven eller Blush då jag fortfarande tycker att priserna är för höga och frakten för dyr.


5. Nämn något som kännetecknar din make-up:

Urtrist! Nej, men jag kör så enkelt som det kan bli då jag inte kör hela proceduren med foundation, löspuder, ögonskugga, rouge mm. då jag är i skolan. Men jag tycker att det är kul att hålla igen lite för att sedan kanske göra sig extrafin en kväll. Min dagliga rutin är ansiktskräm, lite primer, lite puder och mascara.

6. Vilket var ditt sämsta respektive bästa skönhetsköp någonsin?

Läs recensionen nertill av Clinique Superbalanced. Men bästa är nog min nya vämn Some kind-a gorgeous.


7. Hur sminkade du dig för 5/10/15 år sedan?

Jag sminkade mig inte för 10-15 år sedan, men för 5 år sedan så var det nog enklare än vad det är nu. Mascara var min bästa vän på den tiden.


8. Bästa hudvårdsprodukterna?

Är inte så fruktansvärt insatt i hudvårdsprodukter då jag kör med hudkrämer från Apoteket som jag fått genom recept. Det mesta är så parfymerat att jag inte klarar av att ha det. Men jag får väl säga min Propyless från doktorn.


9. Bästa makeup-produkterna?

Benefits Some kind-a gorgeous (recension kommer), MACs Prep + Prime, Estée Lauder Lash XL, China Glaze lacken. Men har många fler men dessa är på topp just nu!


10. Bästa hårprodukterna?

Joico har bra saker, både shampoo, balsam och styling. Men jag gillar också John Frieda.


11. Bästa kroppsvårdsprodukterna?

TBS body butter, speciellt i doften Mango. Skulle nästan vilja äta upp den! Men Åhlens har också en bra shimmerlotion som jag gillar skarpt.

12. Bästa skönhetsbloggen?

Svår fråga, men alla som är med i Pret-tys nätverk får jag väl säga!


Kommentarer

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0