Veckans bloggtema!

Denna vecka så undrar X om vad vi aldrig missar om vi bara har 5 minuter på morgonen. Okej, tråkmåns som jag är så missar jag nog inget om det är 5 minuter det handlar om. Jag har gjort en tidtagning:

- Dagkräm: 15 sek
- Primer: 15 sek
- Böja ögonfransar: 10 sek
- Concealer: 30 sek
- Måla fransar: 30 sek
- Puder: 15 sek
- Läppgunk: 3 sek
Totalt: ca 2 minuter + den tid det tar att plocka upp och klämma ur sminket. Så plus 30 sek.

Men för att ändå svara på frågan så är nog mascara och läppglans väldigt viktigt för mig. Det ger det där lilla extra och jag skulle nog ta med de två till en öde ö ute i Indonesien. Men visst, concealer är nog bra om man har åskblåa ringar under ögonen, som jag konstigt nog haft i några veckor. Hm. Är jag kanske för trött? Somnar jag kanske försent? Om jag kanske lägger mig ännu tidigare så slipper jag kanske ringar under ögonen och som leder till att jag sparar in ännu mer tid på morgonen! Sicken briljant idé! Ska nog provas inom en snar framtid. När jag orkar.



My best friends

Kommentarer
Postat av: Sminkan

Så du tog också tid! Vad kul! Jag satt med mobilens stoppur och hastade. Lite längre tid tog det dock för mig...

2008-07-17 @ 18:41:25
Postat av: Johanna

Sminkan: Japp, ville verkligen se hur mycket tid jag lägger ner, och det var mindre än vad jag trodde! Och jag använde mig också av mobilen :)

2008-07-17 @ 18:47:38
URL: http://makeupjunkie.blogg.se/
Postat av: Sublim

Jag håller med, 5 minuter räcker för en snabb mejk!:)

2008-07-17 @ 21:12:39
URL: http://sublim.wordpress.com
Postat av: Johanna

Sublim: Helt klart! :)

2008-07-17 @ 21:44:03
URL: http://makeupjunkie.blogg.se/

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0