Första inlägget

Ja, nu gör jag det igen. Startar en ny sminklblogg i hopp om att jag verkligen ska hålla bloggen levande, men den önskan har alltid gått i kras. Men tredje gången gillt brukar man ju säga så jag får helt enkelt lita på det! Anledningen till att jag verkligen tror att jag kan klara det den här gången är att jag tar studenten om ca 2 månader, och detta innebär att jag har mindre att göra i skolan än förut.

Så för att göra en rejäl rivstart tänker jag slänga upp några inlägg idag, och detta är ju således det första. Anyway, igår så kände jag att det började klia i fingrarna, och det betyder bara en sak: shoppa! Så jag drog till den närmsta stora staden och inhandlade detta :

Ny hudvård

Man vill ju se någelunda fräsch ut nu när sommaren snart är på ingång så då köpte Nivea Summer Beauty för ansiktet (som jag även haft förut och är super) och så köpte jag Nivea Summer Beauty för hela kroppen. Är redan helt såld på den då den luktar så himla gott! På H&M så kostar den just nu 29,90 istället för 44,90. Sen vill man inte heller lukta apa så då slog jag till på ett deostick från Dove, även den luktar gott!

Nytt nagellack

Sen så var jag bara tvungen att köpa lite nytt nagellack, mina gamla har börjat torkat ut. Så det blev några stycken (som ni ser ovan). Från vänster till höger: H&M Hello Kitty i färgen Darling Pink, IsaDora Wonder Nail i färgen Summer Red, H&M i färgen Velvet Touch, köpte även aceton från Gripen, BeYu i färgen 186 (oj så påhittigt) och slutligen ett från Mavala i färgen Silver Glitter
.

NOTD

Då vi ännu är inne på ämnet nagellack så ser mina naglar ut så här idag! Voilà!

Nytt smink

När jag kom hem så hade jag fått paket från Mirage Cosmetics. Så sjukt snabba på leverans kan jag säga! Beställde på onsdagen och paketet var i mina händer på fredagen, och då hade jag även betalat med förskottsbetalning och det brukar ta mellan 1-3 bankdagar innan betalningen gått in. Så ett plus för det! Jag hade beställt Bodyographys foundation primer och eye primer. Har bara hunnit testa eye primern och redan nu kan jag säga att jag är såld. Mina blåa ringar under ögonen är som borta, vilket är ett under! Även med på denna bild är Maybellines ColorDefiner som var nedsatt på H&M. Har lite vagt testat denna men skuggorna sitter helt klart bättre.

Nu tar jag en liten paus men återkommer med fler inlägg!

Kommentarer
Postat av: Peter

Snygga nagellack du valt, själv har jag över 30 st nagellack. jag har oftast diskret på händer samt alltid färgat på tånaglar.

2008-04-06 @ 00:44:56
Postat av: Johanna

Peter: Nämen, tackar! Är själv ganska nöjd men ska nog snart handla ännu fler :) Man kan inte få nog av nagellack! Förut körde jag som dig, diskret på händerna och färgat på tånaglarna men nu så kör jag färgat på båda två :)

2008-04-06 @ 10:29:08
Postat av: Peter

Tänkte bara tipsa om 2 nya snygga nagellack som jag införskaffat mig, det ena är Mavala-Tweed ett mörkrödlilametallic med pärlemor i den tillhör inte originalsortimentet av mavalalack utan är en specialkollektion under våren, det andra sitter fö på mina tånaglar just nu o det är OPI Moonsoner or later ett orangerött med härlig lyster i. Må så gott o sköt om dig/Peter

2008-04-06 @ 10:48:20
Postat av: Johanna

Peter: Det låter ju som en riktigt härlig färg, gillar ju lila och rött så det låter som en snygg kombination. Får hålla utkik efter den! Och den från OPI låter inte heller så tokig! Tack för tipsen och sköt om dig med :)

2008-04-06 @ 11:22:57
Postat av: Peter

Jag kommer att hålla kontakten med dig angående vårt gemensamma nagellacksintresse(love nailpolish). Jag håller på att längta ihjäl mig till sommaren när man får visa upp målade tånaglar i flip flopsen. ps i veckan inhandlades också remover samt nya tådelare(tålackning)!Har du sånna? En kanonblogg du har J!

2008-04-06 @ 18:30:48
Postat av: Johanna

Peter: Bra att man har någon att dela med sig av sitt intresse! Japp, har en tådelare, gör ju målandet mycket lättare :) Och tack för att du tycker att jag har en bra blogg, det uppskattas :)

2008-04-06 @ 18:50:37
URL: http://makeupjunkie.blogg.se

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0