Lancôme Photôgenic Lumessence


För ett tag sedan så fick jag lite prover på tre olika foundations som jag var intresserad utav. En av dessa var Lancômes lyster- och fuktgivande foundation Photôgenic Lumessence.

Jag har hunnit med att prova denna ungefär tio gånger och jag tycker att det räcker för att skapa en god uppfattning om produkten. För att ni ska förstå vad det är för slags foundation jag talar om så klistrar jag in en beskrivning från Beautyplanet:

"Lancôme Photogenic Lumessence är en lätt foundation som ger perfekt täckning samtidigt som huden tillförs fukt och näring. Denna foundation innehåller en unik kombination av lystergivande pigment som ger huden lyster och tar bort glåmighet. Med sitt innehåll av den exlusiva ”Aqua-Catch” formulan ger Lancôme Photogenic Lumessence huden fukt i upp till 24 timmar! Lancôme Photogenic Lumessence passar alla hudtyper. "

Den ska alltså vara lätt, ha bra täckning, ge lyster, fukt och ska passa alla hudtyper. Allt från fet till torr hy. Okej, vi kör på en enkel lista:

Lätt: Absolut! Känns knappt att man är sminkad. Foundationen är hyfsat tunn (vilket jag gillar) och är lätt att jobba med.
Täckning: Okej, täcker inte allt men gör alla skavanker mindre synliga iallfall.
Lyster: En väldigt vacker sådan måste jag säga! Lystern ser otroligt naturlig ut och kan nog pigga upp villket ansikte som helst.
Fukt: Svårt att säga om den känns fuktgivande men den känns väldigt skön på huden. Lite svalkande på något sätt.
Passar alla hudtyper: Passar den torr hy? Absolut INTE, tyvärr. Jag vill inte så hemskt gärna se ut som ett långhalsat djur som är på rymmen från Kolmården. Men på de icketorra partierna i mitt ansikte så satt den som en smäck.
Övrigt: Har SPF 15, håller hyfsat bra och är väldigt dryg. Kan uppleva att den torkar rätt fort, vilket kan vara bra men om man ska tona ut kanter så kan det nog bli ett problem.
Pris: 405 kronor. Huvaligen.

Mycket positivt men lite negativt också. Att den skulle passa alla hudtyper stämmer väl inte riktigt så ni som är torra eller har torra partier kan nog skippa den här. Inget för torrisar helt enkelt! Tycker att var lite synd för jag gillade den, men jag sörjer inte för det. Detta var ju ett prov för att se hur den passade mig och det gjorde den inte. Tur att jag tog mitt sunda förnuft och frågade om ett prov istället för att ha impulsköpt en hel flaska. Gör det du också om du är intresserad av denna (eller någon annan)!

Kommentarer
Postat av: Sissi

Vill du vara med och tävla om att bli veckans blogg hos mig? =) Anmäl dig då i det här inlägget: http://enligtsissi.blogg.se/2009/may/vill-du-bli-veckans-blogg.html#comment

2009-05-20 @ 17:36:03
URL: http://enligtsissi.blogg.se/
Postat av: Linda H - En make up artist

Alla mina borstar och penslar är från MIST Stockholm, förrutom eyelinerpenseln som är från MUS =)

2009-05-20 @ 19:56:23
URL: http://micromiss.blogg.se/
Postat av: J

Jag har testat miljoner olika foundations, puder, krämer o kommit fram till att Clarins är det bästa märket, på allt!! =) Make Up Store o Clinique är oxå favoriter!! Kram J

2009-05-20 @ 20:01:04
Postat av: Tina

sv: Ja det borde finnas. Alla Mavalalack med namn efter städer ingår i bassortimentet. Visst försvinner en del då och då men jag tror faktiskt Riga finns kvar. :)

2009-05-20 @ 22:19:24
URL: http://beleza.blogg.se/

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0