Foundationprovning



Jag har länge varit nyfiken på dessa tre foundations, Clinique Supermoisture, Estée Lauder Double Wear och Lancôme Photôgenic Lumessence. Igår gjorde jag slag i saken och gick in på Kicks för att få lite hjälp. Med mig hem fick jag tre generösa prover som jag nu ska testa i lugn och ro. Det är ju inte så himla kul att ha impulsköpt en dyr foundation som sedan visar sig att det inte är något att ha, jag har gjort det på tok för många gånger. Kanske hittar jag en ny favorit? Det återstår att se!

Har ni testat någon av dessa? Berätta gärna vad ni tycker isåfall!

Kommentarer
Postat av: Therése

Jag har Clinique's Supermoisture och jag gillar den :) Först trodde jag att den skulle vara som en färgad dagkräm, men den är tillräckligt täckande för min smak. Tycker den känns återfuktande och härlig på huden. Däremot har den bra med glitter/skimmer i sig, har läst på MakeUpAlley att vissa upplever sig som "discobollar" i den. Men jag tycker mest det ger en dewy/glowy finish. Fast nu är min snart slut och jag har en foundation från gloMinerals istället. Ska bli kul att höra vad du tycker om dina tester.

2009-04-17 @ 13:33:22
URL: http://www.heartcore.se
Postat av: Tina

Ja Clinique Supermoisture har jag testat och jag gillar den skarpt. Nu använder jag i princip bara mineralpuderfoundation men annars skulle valet lätt falla på Supermoisture.

2009-04-17 @ 21:36:40
URL: http://beleza.blogg.se/
Postat av: Bell

Har varit väldigt nyfiken på Estee Lauders Double wear så väntar med spänning vad du tycker om den.

2009-04-17 @ 21:46:52
Postat av: Inthemake

Spännande, ska bli kul att få höra vad du tycker om dom :)

2009-04-20 @ 13:48:29
URL: http://inthemake.se
Postat av: Johanna

Thérese: Det första som slog mig var att den var så skimmrig! Men förutom det så gillar jag den faktiskt, känns som sagt väldigt återfuktande vilket är toppen. Men jag ska ge den några omgångar till för att se vad den går för :)



Tina: Kul att höra att det är fler som gillar den!



Bell: Det kommer en recension när jag testat den fullt ut :)



Inthemake: Än så länge har jag bara småtestat Estée Lauders och Cliniques men Lancôme har jag testat för fullt. Gillar faktiskt den!

2009-04-20 @ 17:16:14
URL: http://makeupjunkie.blogg.se/
Postat av: sofia

kan man alltså fråga om o få prov på foundations på kicks?

2009-04-21 @ 13:11:24
Postat av: Johanna

Sofia: Japp, det kan man! Gå in och fråga bara, de hjälper gärna till. Jag sa bara att jag var nyfiken på dessa tre och undra om det gick bra att få prov på dem, och det gick alldeles utmärkt :)

2009-04-21 @ 16:11:48
URL: http://makeupjunkie.blogg.se/

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0