Borstarna har anlänt!



Nu har mina borstar från e.l.f kommit! Jag beställde lördagen den 25e juli och paketet kom idag, så det gick rätt fort ändå tycker jag. Borstarna kommer förpackade i plastförpackningar som ni ser på bilden ovan. Vi fortsätter att kolla vidare på dem. Och ja, det blir en del bilder.


Foundation-, puder- och den så kallade complexionborsten kommer med plastskydd över borsthåren. Bra tycker jag!

Nu lite fler bilder!









(Är lite böjd i kanten på grund av hur den legat i förpackningen, rätar nog ut sig efter tvätt)







Detta kanske inte ger något, men jag tänkte att för att ni skulle skapa en uppfattning av hur stora sakerna är så jämförde jag med en femkrona. De är i min mening normalstora.





Jag har inte hunnit testa några av borstarna än men första intrycket var ändå gott. Borstarna är otroligt mjuka och så är dem snygga också. Puderborsten är kompakt så den kommer vara perfekt att applicera mineralfoundation med. Och man tror att den ska vara lite "vass" då den är så tvärt klippt men icke, så mjuk så. Lite mer tankar då, ja,  foundationborsten känns lite plastig i stråna. Och solfjäderborsten är nog lite för tunn. Men jag ska inte säga allt för mycket, måste testa grejerna först!






När jag ändå var igång och handla så passade jag på att slänga med en mindre concealerpensel från deras ordinarie sortiment. Den är liten, men det visste jag redan sen innan. Kan vara bra för små, små plitor eller varför inte som läppensel. Det följde också med ett nytt Moisture care lip color i färgen Caramel Candy. Lite förvirrande var det att det stod Luscious Liquid lipstick på förpackningen, hm.

Angående borstarna så återkommer jag när jag testat igenom dem alla några gånger. Kan kanske tänka mig att det är någon som är intresserad av hur dem ter sig!

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Jag är mycket intresserad om hur de ter sig ja!

2009-08-03 @ 23:31:13
Postat av: klara

Jätte nyfiken på penslarna :) Vill tillägga att jag fann din fina blogg häromveckan. Vi har skrämmande lik smak när det kommer till smink har jag läst. Ska prova på mac mineral natural finish efter att ha läst din recension! Vilken färg användder du? Kom fram till att jag är en medium deep..väntar på att de anländer till butik. Ha det bra!

2009-08-04 @ 09:43:44
Postat av: Sofia

Jag är nyfiken på vad ditt snygga nagellack heter! :)

2009-08-04 @ 13:30:42
Postat av: Värkdens Bästa Sazzo

Coola grejjs:D speciellt fan brush :P

2009-08-04 @ 13:59:16
Postat av: Världens Bästa Sazzo**

ojoj..felstavning..såg min ex svenskalärare och blev nervös:S:P haha hm..de var nått annat jag skulle kommentera med..ah!! Jusste:P en fråga om du någonsin har recencerat ett foundation som heter Max Factor Miracle Touch Liquid Illusion Foundation? :D Det har jag och den är jättebra:O:D så den kan jag rekomendera att testa:P

2009-08-04 @ 14:08:23
Postat av: Anonym

hej kan du inte recensera dina foundation prover någon gång istället, har ju väntat i ett halvår snart käns det som "suck"...Har du förresten testat Mac Foundation? Är det isåfall ngt att rekommendera? Använder Estee Lauder nu så därför hade det vart kul å höra din åsikt om den snart...

2009-08-04 @ 22:42:39
Postat av: Karin

Pris på detta?

2009-08-04 @ 23:26:41
URL: http://vackerunderbar.se
Postat av: Johanna svarar

Kajsa: Då ska du få veta inom en mycket snar framtid!



Klara: Vad roligt! Jag använder Light/Medium, den färgen matchar verkligen till min hudton! Jag älskar verkligen innerligt min, hoppas att du gillar din om du nu köper en :) Ha det så gott du med!



Sofia: Det heter Moonless Night och kommer från H&M. Ursnyggt är det! Se fler bilder här:



http://makeupjunkie.blogg.se/2009/june/manlosa-natter-pa-mina-naglar.html



Världens snyggaste Sazzo: Jag tar med mig alla på måndag så får du glo och peta på dem bäst du vill! ;) Jag testade den en gång i tiden men gav bort den ganska snabbt, lyckades inte riktigt köpa rätt färg. Men som jag minns så var den bra ja! :D



Anonym: Ja, jag har inte använt foundation på ett tag då jag haft problem med min hy. Men visst, det kommer. Och ja, jag har testat MAC! Har Studio Fix Fluid, Select, Studio Tech och Mineralize Skinfinish Natural (puder). Pudret älskar jag innerligt men de flytande har jag inte riktigt kommit överrens med. Men Select är bäst av de tre första.



Karin: Totalt, allt som allt, 348 kronor med frakt. Studio penslarna kostar 42 kronor styck, den lilla concealerpenseln och glanset gick loss på 19 kronor styck :)



2009-08-06 @ 19:35:02
URL: http://makeupjunkie.blogg.se/
Postat av: Josefine

Kul!

2009-08-06 @ 20:55:46
URL: http://lifeit.webblogg.se/
Postat av: Maja

Det där läppglanset, Moisture care lip color heter Luscious Liquid på den amerikanska hemsidan vet jag, för jag har varit inne där och tittat, det kanske är därför? Iallafall, kul med nya borstar! Hoppas de är bra då:-)

2009-08-10 @ 21:55:40
Postat av: maakii

tack för tipset för elf..

2009-09-03 @ 01:57:35

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0