Recension av Lumenes solpuder




Nu så kommer recensionen på Lumenes solpuder som har namnet Artic Sun Mineral Bronzer! Jag har haft det i min sminksamling i ca tre veckor så jag tycker att jag lärt känna denna produkt så pass väl att det är dags för att skriva lite tankar.

Kombinationen extrapris + viljan att köpa ett nytt solpuder resulterade i att jag köpte detta. Alltså inte så värst mycket tanke och funderingar bakom valet. Tänkte att: "Lumene brukar ju ha bra grejer". Så, är det en bra grej? Nje.

För det första så är det väldigt hårt. Jag får kämpa ett bra tag för att få upp något utav produkten i borsten. På grund av detta så tar det sin lilla tid för att få en någelunda färg i ansiktet. Man får räkna med åtskilliga omgångar med borsten svirvlandes i förpackningen. Visst, det kan väl vara något positivt med detta då det blir inte allt för lätt att överdosera med färg.

Men lite väl dåligt pigmenterat är det, skulle vilja ha mer tryck i färgen. Fult har det också blivit. Ni ser knottrorna på bilden nedanför? Jag är inte dum, jag förstår att slitet kommer det ju bli vilket som men just så många knottror? Så har ingen annan puderprodukt blivit för mig. Men aja. Lite positivt ska jag väl skriva, för när jag väl lyckas bygga upp bra med färg så ser det inte alls pjåkigt ut, inte för orange på mig iallfall. Men jag skulle nog inte rekommendera pudret till er som har en kall underton och är ljushyade. Jag själv har en varm underton och är lite brun året om, och desto mer under sommarmånaderna.

Nu kan det ju vara så här att jag fått ett riktigt dåligt exemplar, det kanske finns de som är jättenöjda med detta. Men jag är inte det. Nej.

Betyg: 1/5
Pris: 89 kronor (nedsatt pris)
Mängd: 10 g (storlek som en vanlig puderdosa)

Betyget grundar på att jag helt enkelt inte gillar det här, det är på tok för hårt och dåligt pigmenterat. Jag har testat med olika borstar men icke. Den får dock en etta då jag gillar färgen. Kan också passa på att säga att detta är den matta varianten, finns en skimmrande också.


Kommentarer
Postat av: Tina

Vad synd. Lumene brukar ju som sagt "ha bra grejer". :/

2009-07-11 @ 20:15:14
URL: http://beleza.blogg.se/
Postat av: Johanna

Tina: Eller hur! Är nöjd med allt annat som jag har från dem. Men jag kanske råkade utför det berömda "måndagsexemplaret".

2009-07-11 @ 20:26:14
URL: http://makeupjunkie.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag köpte och den matta bronzern och den funkade inte för mig heller. Dessutom så såg jag smutsig ut i ansiktet!

2009-07-11 @ 21:36:47
URL: http://umeandbooks.blogg.se/
Postat av: Johanna

Emma: Tråkigt när man gör bottenköp! Dem pengarna skulle man kunna lägga på något annat ;)

2009-07-11 @ 22:08:42
URL: http://makeupjunkie.blogg.se/

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0