Dove HairMinimising

Somliga av er kanske tycker att det är mindre roligt att läsa om produktnyheter, men jag däremot älskar det och det finns säkert fler som gör det. Så här kommer det lite information om nya produkter från Dove!

" Dove HairMinimising Anti–perspirant är en ny deodorant som gör håret i armhålan fint, mjukt och mindre synligt. Dove HairMinimising är ett komplement till rakning som vid daglig användning gör att dina armhålor känns och ser hårfria ut längre.

Den nya formulan Pro-Epil Complex är unikt framtagen för denna produktserie. Den milda formuleringen består av ett antal naturliga extrakt som solrosfröolja, johannesörtextrakt och trollhasselextrakt. Den höga halten av fuktighetskräm gör att Dove HairMinimising vårdar och återfuktar huden.

Hur fungerar det?
- Dove HairMinimising verkar endast på hudens yta, som en kosmetisk produkt.
- Vid upprepad, daglig, användning kan hårutväxten under armarna kännas och synas mindre. Därmed kan behovet av att raka armhålorna minska. Ett färre antal rakningar är positivt för huden genom att slitaget minskar.
- Produkten verkar även milt och återfuktande, med Doves 1/4 fuktighetskräm.
- Den håller huden torr, fräsch och väldoftande hela dagen. "

Sprayen kommer att ligga på 33:- för en flaska på 150 ml och en roll-on kommer att kosta 38:- för 50 ml.

Själv har jag lite svårt för att tro att sådant här kan fungera, fast vad vet jag, det kanske gör det. Jag tycker iallafall att förpackningarna är fina och att de ligger på ett bra pris så vem vet, jag kanske slår till på en. Jag är en sådan som faller för säljande ord som att den innehåller trollhasselextrakt, vet knappt vad det är men det låter spännande allt!


Kommentarer
Postat av: Frida

Det ska bli spännande att se! Jag har sett många recensioner om den här produkten på YouTube och alla verkar supernöjda!

2009-04-17 @ 11:02:31
URL: http://makeupwhore.blogg.se/
Postat av: Johanna

Frida: Du säger det! Men då verkar det ju lovande :D

2009-04-17 @ 11:28:47
URL: http://melinsvardag.blogg.se/
Postat av: Johanna

Nämen, fel adress!

2009-04-17 @ 11:29:11
URL: http://makeupjunkie.blogg.se/
Postat av: Josephine

Jag har testat den och den levde inte upp till mina förväntningar, torkade långsamt och på mig känns inte håret mjukare :/

2009-04-17 @ 15:20:32
URL: http://makeuponista.wordpress.com
Postat av: tildamilda!

något jag kan tänka mig att testa faktiskt :)

2009-04-17 @ 17:52:53
URL: http://tildamilda.se

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0