Recension av Everyday minerals foundation

I maj så var det första gången jag fick hem ett litet paket från Everyday minerals. Detta på grund av två anledningar; 1) Det hade skrivits en hel del positiva saker om deras produkter. 2) Priset var sanslöst billigt. Självklart skulle jag prova! Och är jag nöjd då? Oh ja!

Det som är bra med EM är att man kan beställa ett gratis provkit där man får chansen att testa 3 foundations, en concealer och ett rouge. Burkarna må vara små men för mig räcker dem en evighet! Och om man vill beställa fullstora burkar så svider det inte speciellt mycket i sin plånbok. En stor burk med rouge går loss på $8, ca 42 kronor. Och det kommer nog antagligen räcka en hel livstid! Men nu ska jag inte prata mer om detta, utan det var ju deras foundation som jag skulle recensera!

Deras foundations finns i olika formulas, dessa är: Original glo, Semi matte, Matte och Intensive. Av dessa fyra så har jag  testat Original glo och Semi matte, och utav dem två så gillar jag OG allra bäst. Denna blir ett med huden, är alldeles silkeslent, har härlig lyster och ger ett naturligt resultat! Denna gillar jag skarpt! SM är inte heller så pjåkig men då jag redan har så pass mycket naturligt lyster i huden så ser jag lite konstigt matt ut. Jag vill gärna ha det skira och naturliga resultatet. Men smaken är ju som baken- delad och då är ju det bra att det finns flera alternativ!

Det som är lite klurigt med vilken mineral foundation som helst är ju att dessa är lite svårare att applicera. Men när man väl har lärt sig tekniken så är det verkligen värt det! Jag använder mig utav en liten, liten kabukiborste men ska nog slå till på en storlek större då denna är snäppet för liten. Och det köpet ska nog göras hos EM då borstarna är väldigt prisvärda. I butik så går nog borstarna loss på 150 kronor eller mer.

Nä nu blev jag väldigt sugen på att beställa lite nytt! Och det har jag nog råd med. Tummen upp för EM's foundations och hela EM's sortiment!

Betyg: 4/5
Pris: 0 kronor för gratiskitet (3 foundations, 1 rouge, 1 concealer) eller 13-72 kronor beroende på vilken storlek du väljer.



Kommentarer
Postat av: sminkjante

Jag gillar också OG formulan bäst.

2008-09-22 @ 17:16:32
URL: http://sminkjante.blogspot.com
Postat av: Johanna

Sminkjante: Vad bra att du också tycker det! :)

2008-09-22 @ 19:53:15
URL: http://makeupjunkie.blogg.se/
Postat av: skosoet

IsaDora har erbjudande på sin kabukiborste nu annars, i alla fall på Kicks, såg det igår.. den går på 95 kr och är väldigt värd det.. tycker jag.. :)

2008-09-26 @ 10:20:53
URL: http://skosoet.blogspot.com
Postat av: Johanna

Skosoet: Det är faktiskt ett överkomligt pris! Och jag gillar IsaDoras, så fluffig och mjuk! :D

2008-09-27 @ 00:12:31
URL: http://makeupjunkie.blogg.se/
Postat av: Emmy

Vad är skillnaden på de olika varianterna?

2009-01-09 @ 19:28:11
URL: http://nailpolish.blogg.se/
Postat av: Josefin

Hej, funderar på att beställa provkit från EM men undrar lite med frakt och så ^^ hur fungerar det och vad blev kostnaderna? :)

2010-07-05 @ 15:00:04

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0