Lite nytt!



Mamma drog med mig till närmsta stad för att leta efter en födelsedagspresent åt mig (fyller på torsdag) men kom inte hem med någon. Men jag kom inte hem tomhänt heller! Imorse när jag sminkade mig så upptäckte jag att det knappt var något kvar i min primer från MAC. Jag är helt bestörtad! Men då Lumene har en liknande med skimmer i som jämnar ut huden snyggt så begav jag mig till Kicks och där så visade det sig att dem gjort om förpackningarna! Tog med en jämförande bild så får ni själva bedöma om det var till det bättre. Denna primer heter Crystal Radience som till skillnad från deras mattande primer innehåller ljusreflekterande partiklar. Säljs just nu för 65 kronor istället för 100, in och fynda!

Sedan så blev det ett nytt nagellack som jag ska ha till fransk manikyr. Köpte ett kit från Viva la Diva i  Stockholm förra veckan men den rosa basfärgen funkade inte på mig. Så då köpte jag ett lack från IsaDora med namnet Sheer Meadow som kommer funka alldeles utmärkt tror jag! Köpt på Lindex för ynka 19 kronor!

När jag handlade på Kicks så fick jag lite prover, två stycken på Max Factors Miracle Touch (som jag hade en gång, men gav bort den) och två, stora generösa prover på Demaq expert som är en rengöring från L´Oréal. Proverna är på 50 ml styck! Ska bli intressant att prova!

Kommentarer
Postat av: Marybeth

Jag föredrog nog den gamla förpackningen tror jag.. :) Bra tips!



Nagellacket var jättefint, måste försöka ta mig till Lindex någon dag och se om det finns här också.



Prover är ju hur roligt som helst att få tycker jag, spelar ju egentligen inte så stor roll vad det är för några bara man får :) Många säger ju att miracle touch är så bra men jag försöker ju hålla mig till mineralfoundation så jag har inte testat.. Du får gärna skriva ett inlägg om vad du tyckte om rengöringen från Loreal sen! :) Jag har haft makeupborttagningsservetter från just Demaq expert förut så vore kul att se hur något mer ur serien är :)

2008-10-20 @ 21:29:29
URL: http://marybeth.blogg.se/
Postat av: inthemake

AH vilka bra köp...är Lumenes Face Primer bra? Har aldrig provat den, men älskar deras eye primer :)

2008-10-21 @ 09:41:59
URL: http://inthemake.se
Postat av: inthemake

Ohh vilken bra shopping, är Lumenes Face Primer bra? Har inte testat den men älskar deras eye primer :)

2008-10-21 @ 09:43:51
URL: http://inthemake.se
Postat av: Sminkan

Härlig shopping!

2008-10-21 @ 19:19:53
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Johanna

Marybeth: Jag föredrar också den gamla. Jag stör mig så oerhört på ansiktet som är på förpackningen. Varför!? Hon ser så elak ut ;)



På det Lindex jag var på så hade dem en jättelåda med lack för 19 kronor, så du får gå in och titta!



Och visst är det kul med prover! Struntar också i vad det är för något, är bara lycklig att få något gratis ;) Ock jag lovar att skriva en recension sen!



Inthemake: De har ju två stycken, en mattande och den som jag köpte. Den mattande är helt okej, huden blir jämn och fin men makeupen sitter inte fullt så lika bra som MAC's. Den skimmrande känns som en återfuktande kräm och ger otroligt med lyster. Man får passa sig så att man inte tar för mycket ;) Men även den är helt okej. Men sminket sitter bättre med den mattande :)



Sminkan: Yes indeed! :)

2008-10-22 @ 16:07:35
URL: http://makeupjunkie.blogg.se/
Postat av: Marybeth

Ja, jag förstår inte alls varför man skall ha ansikten på förpackningarna? Kasst.



Oh, en hel låda.. får försöka pressa in Lindex någon dag då..



Ja det är lycka på hög nivå.. Gratis är gott som brorsan brukar säga :D



Vad bra, jag ser fram emot det :)

2008-10-23 @ 08:08:49
URL: http://marybeth.blogg.se/
Postat av: Johanna

Marybeth: Och det är inte ett speciellt vackert ansikte heller ;) Och oh ja, gratis är väldigt gott!

2008-10-24 @ 17:27:46
URL: http://makeupjunkie.blogg.se/

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0