Veckans bloggtema v.25

Den här veckan så handlar veckans tema om hur vi sminkar oss på sommaren, och om vi har nå speciella midsommartips. Rouaa och Bjooti har kommit på detta.

På sommaren sminkar jag mig så enkelt som möjligt. Jag har aldrig foundation, rouge och väldigt sällan ögonskugga. Det är lite mascara, ögonbrynsfix, läppglans, solpuder och vanligt puder som gäller. Och till stora delar av sommaren så har jag inget alls då jag oftast är hemma och slappar. Bor man på landet behöver man inte vara rädd för att visa ett osminkat tryne. Min hy mår också bättre att vara au naturelle.

Just till midsommar så har jag nog dessvärre inte några tips, man får sminka sig precis som man vill. Jag kan inte direkt skriva "kör naturligt" för det är ju alldeles upp till var och en om man vill köra hela proceduren med primer, foundation..osv. eller inte. Själv så lägger jag ner mer arbete på en fin håruppsättning än sminket, för det passar mig allra bäst. Midsommar är inte någon avvikelse utan jag kör med min vanliga sommarsminkning :)


Förmodligen kommer dessa saker användas flitigt:
Clarins Brush on Bronzer, Nouba Soft Powder, Maybelline Define-A-Lash, Max Factor Silk gloss, theBalm Sexy Mama och H&M Ögonbrynsfix


Kommentarer
Postat av: Linda

Åh jag har beställt Sexy Mama, längtar tills de kommer :D

2008-06-16 @ 21:00:22
URL: http://bettieli.blogg.se/
Postat av: Johanna

Linda: Det är så galet bra! Förstår att du längtar :) Jag måste också beställa ett igen för mitt är snart slut :(

2008-06-17 @ 11:57:55
URL: http://makeupjunkie.blogg.se/

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0