Recension: MAC Select SPF 15

Som rubriken lyder så ska jag denna gemensamma recensionsdag skriva lite om MAC Select SPF 15.

Jag har haft denna sedan februari, och jag har kanske testat den 5 gånger. Vet egentligen inte varför den blivit i princip oanvänd men solen kom och jag fick en annan nyans och kan inte ha NC20 just nu. Men jag kan skriva ett omdöme för det! Den är väldigt enkel att få jämn och det krävs inte mycket jobb som med vissa andra. Man får en mjuk och naturlig finish som verkligen håller! De hektiska dagarna jag hade i skolan resulterade i blank näsa och panna. Men den här håller blankheten borta. Det enda lilla lilla negativa jag kan finna är att den har en tendens att fästa sig i torrare partier. Men då i februari så hade jag överdrivet torra partier (kallas eksem) och då fastnade allt som jag ägde och använde. Så det är kanske inte så konstigt ändå. Och jag får inte heller glömma att berömma att den har solskyddsfaktor! Stort plus.


 Betyget då? 4/5!


Kommentarer

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0