Recension: Pai!



För en månad sedan fick jag ett paket från den ekologiska webshoppen Softskin med detta innehåll som ni ser på bilden ovan. Jag bestämde mig för att använda dessa i en månads tid för att sedan skriva ett omdöme. Ja, nu har tiden gått och nu är det således dags! Så vad tycker jag då? Vi börjar med rengöringen!

Pai Camelia & Rose Cleanser. (269 kronor). Jag börjar alltid att sniffa på alla saker som jag införskaffar mig, så det gjorde jag även med denna. En väldigt naturlig doft får jag lov att säga, och jag gillar den! Produkter med ros brukar oftast tendera att dofta lite väl mycket men denna är det tvärtom med, den doftar alldeles lagom och otroligt trevligt! Men nu lämnar vi doften bakom oss och fokuserar lite mer på innehållet. En mjuk och krämig rengöring som tar bort allt smink med endast en ypperst liten mängd. Så ett pumptryck räcker gott och väl! Jag har använt den varje dag i ca 30 dagar och ni ser att det är inte mycket som har minskat i flaskan. Men hur funka den för min känsliga hy då? Bara bra! Kände inte av någonting vilket är nästintill ett mirakel. Jag tycker också att jag fått en finare färg i ansiktet med lite mer lyster. Min hy som var trött, glåmig och blek livades verkligen upp med denna! Ja, som ni läser så har jag bara gott att säga om denna!

En härlig ansiktsrengöring som passade utomordenligt till min känsliga hy, och dessutom är den ju ekologisk! Tummen upp!

Pai Chamomile & Rosehip Sensitive Skin Cream. (299 kronor). Jag körde med samma procedur som ovan så jag började alltså med att sniffa lite på innehållet. Och ja, hur ska jag beskriva doften? Jag antar att den ska dofta lite kamomill och vildros, men jag är lite delad. Vissa dagar tycker jag att det luktar gammal otväddad handduk men vissa dagar så är den helt överkomlig. Jag har fortfarande inte bestämt mig om jag hatar den eller inte, men det är väl helt klart en smaksak! Fast den doftar iallfall naturligt och inte alls som syntetiska parfymer som kan finnas i andra produkter. Men jag hängde inte upp mig på doften utan jag körde på ändå! Går snabbt in i huden och återfuktar bra och även denna tålde jag, kanske inte så konstigt då den är anpassad för känslig hy.  Lika som med rengöringen så är den otroligt dryg så det gäller att inte överdosera!

En bra ansiktskräm som gör det den ska. Dock lite minus för doften, men det är som sagt en smaksak!


Pai och massa andra härliga ekologiska märken finner du alltså hos Softskin!


Kommentarer
Postat av: Josephine

Hej!

Jag ville bara önska dig en riktigt god jul med detta vykort :D



http://mistletoemakeover.com/?7a87ea5a404a6b31d1440c59f636241b

2008-12-17 @ 18:45:17
URL: http://makeuponista.wordpress.com
Postat av: Johanna

Josephine: Åh, vad gulligt av dig! Tack! God Jul till dig med :)

2008-12-17 @ 19:07:19
URL: http://makeupjunkie.blogg.se/

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0