Recension: L´Oréal Demaq expert


Vid det senaste shoppingtillfället så fick jag med mig prover hem på L´Oréals rengöring Demaq expert, Milk-to-toner. Nu har jag hunnit testa den och kan nu berätta vad jag tycker!

Det första som jag lägger märke till är den otroligt starka doften. Här har man verkligen överdoserat med parfymen, något som jag inte gillar. Konsistensen på innehållet är ungefär som en dagkräm och man behöver inte speciellt mycket för att få bort sminket. Huden blir faktiskt otroligt len! Men tyvärr, efter några minuter börjar huden strama. Och nu har jag fått eksem. Varför var jag så dum och testade den för? Gah. Jag vet att jag inte tål parfymerade produkter men då tyckte jag att den var värd ett försök. Men kom ihåg, jag har väldigt känslig och torr hy, så ni som blivit välsignade med en normal kan nog ha denna, för den var väldigt behaglig att använda och man blev väldigt mjuk, en stund iallafall. Kom ihåg det!


Betyg: Med tanke på min hy, 1/5.
Pris: Ingen uppgift


Kommentarer
Postat av: Beauty Roxx

Jag har också dåliga erfarenheter av den där. Jag som ändå har riktigt oljig hy fick torra utslag. Dessutom tyckte jag den var värdelös för övrigt med.

2008-10-26 @ 22:16:35
URL: http://www.beautyroxx.se/br.html
Postat av: Marybeth

Jag hade ju dom servetterna i den serien och dom var också ganska starkt parfymerade. Dom tog ju bort sminket bra men vet inte om de var någon jättehöjdare för min hud.. och så blev det som en lite läskig hinna på huden efter att man använt dom..

2008-10-27 @ 08:00:05
URL: http://marybeth.blogg.se/
Postat av: RM

Har sett Demaq expert-produkterna väldigt mycket. Men jag har faktiskt inte vågat prova. :P

2008-10-27 @ 11:55:37
URL: http://recenseramera.blogg.se/
Postat av: Johanna

Beauty Roxx: Det kanske är så att den är dålig för alla. Då kan vi konstatera att den är riktigt usel, haha :)



Marybeth: Jag blir så fullkomligt galen på att allt ska vara så himla parfymerat! Dem verkar inte ta hänsyn till oss känsliga ;)



RM: Bra att du inte vågat då :P

2008-10-28 @ 21:00:10
URL: http://makeupjunkie.blogg.se/

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0