Recension av Some kind-a gorgeous


image34


Nu så kommer recensionen av Benefits Some kind-a gorgeous! Jag har haft den i lite mer i en vecka och kan nu ge en bedömning på denna krämfoundation.

Hur tycker jag? Suverän är det enda ordet som kommer upp. Suverän på alla sätt och vis. Hållbarheten är suverän, konsistensen är suverän och framförallt förpackningen är suverän. I love it! Och det mest mirakulösa är att jag tål den, för utav de 19 foundations som jag har så tål jag 6. Så bara det är ett stort plus (alltså att jag tål den).

När jag öppnade den för första gången var jag lite skeptisk mot färgen. Den såg på tok för mörk ut! Men tji fick jag, för det visade sig att den var en perfect match. Krämen är ganska transparent som tur är annars hade det varit kört för mig!


image69

Som ni ser på bilden så har den en stor spegel, vilket är jättebra. Alldeles lagom stor. Även en svamp följde med i förpackningen och hittas under "kakan". Den var ganska värdelös, utan jag kör med en annan svamp som jag har. Jag använder även en syntetspensel för att få ett ännu mer naturligt resultat.

Jag som har en torr hy upplever inte att den fastnar, vilket den från MAC gör (Studio Tech). Om man jämför Studio Tech med Some kind-a gorgeous så vinner helt klart den sistnämnda. Det är för att resultatet är mycket mer naturligt, den är mer lättapplicerad då konsistensen är mer flytande och hållbarheten är bättre. Me like this foundation! Imorgon så tänkte jag göra en FOTD då ni får se i dagsljus hur reslutatet är. Det är lite för sent nu!

image71
Vad blir betyget? Räkna själva

Kommentarer
Postat av: Badbomben

Det lät ju bra!:) Förpackningen är så fin, så fin.

2008-05-26 @ 07:12:43
URL: http://badbomben.blogspot.com/
Postat av: Johanna

Badbomben: Jag älskar förpackningen! Önskar att fler märken skulle kunna vara lite mer kreativa gällande deras förpackningar. Men som tur är finns Benefit! :)

2008-05-26 @ 10:51:18
URL: http://makeupjunkie.blogg.se

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0