Recension: Wet n Wild Cover All concealer palette!

 



Det är väl på tiden för en recension av denna concealer! Så, hur lyder domen? Först och främst, denna concealer innehåller 4 olika delar. En grön, som täcker rött, en rosa för att ljusa upp, en beige för att täcka och så en skimmrande vit som ska fungera som highlighter. Så var det med det!

S
å, nu till själva recensionen! Sanningen är att den inte är toppen, och den är inte botten. Ska försöka reda ut det här på bästa sätt!

- Formulan är lättarbetad men för mig så känns den lite "oljig" på något vis och gör sig inte bra med de torra partier jag har. De finnar som kommer fram blir också torra och då är det svårt att täcka det bra. Även fast jag smörjer in mig med dagkräm så funkar det ändå inte riktigt.

- Men däremot så tycker jag att färgerna funkar. Den gröna dämpar det röda och den rosa funkar bra för att ljusa upp de mörka ringarna. Jag gillar även highlightern och brukar använda den till grund för ögonskuggan. Har jag en riktigt ful finne som satt sig olämpligt, mitt på kinden till exempel (som jag haft senaste veckorna) så bortser jag ifrån att det ser torrt ut och använder den gröna ändå. Det blir betydligt bättre än utan!

- Färgerna passar däremot till de personer som är ljusa i hyn. Jag beställde sakerna till slutet av april förra året (herregud) och passade bra i en vecka. Sedan kom vårsolen och sedan sommaren och det är inte förrän nu som färgerna passar någelunda.

Hade formulan varit lite mer, låt säga...nu får jag inte fram ordet, men krämigare och fuktrikare, så hade det varit toppen. Men nu så kan inte alla saker passa alla. Den här skulle nog passa bättre till dem med normal eller fet hy!

Pris? 59 kronor.
Betyg? Får ändå 3/5, baserat på pris, mängd och att den ändå är helt okej, för mig.
Var? Pashion's Webshop



Med den gröna delen lite snabbt överstruket. Som ni ser, dämpar bra men det blir lite flammigt då den fäster sig i det torra.



 


Kommentarer
Postat av: Andréa

Väldigt bra pris för en concealer :)

2010-03-05 @ 10:25:24
URL: http://makeupartisten.blogg.se/
Postat av: Anonym

Den verkar vara rikigt bra fast den finns inte här där jag bor :/

2010-03-06 @ 10:34:22
URL: http://beebitahs.blogg.se/
Postat av: thomas sabo charm armbänder

Väldigt bra pris för en concealer :)

2010-07-02 @ 10:32:06
URL: http://www.thomassabosales.com/
Postat av: hanna

har precis skaffat den! har inte använt din ordentligt än utan bara småprovat den, men den verkar riktigt bra! :) (Jag har inte torr hud, utan snarare normal - oljig/fet

2011-01-05 @ 00:25:01
Postat av: Emilia

Köpte min på Gekås (Ullared) för 25 spänn! ;D Riktigt värt pengarna även om den kanske är kass.. blir upp till bevis imorgon! :)

2011-08-13 @ 01:12:37
URL: http://eemiliastahl.devote.se

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0