Temavecka v.29! Här är schemat





Måndag




Tisdag




Onsdag




Torsdag


Edit: Ny bild då slarviga jag råkat tagit med en helt annan karaktär än Jokern, men som dock var med i Batman. Nu så är allt korrekt. Tack Splodgy / Bjooti!
Edit 2: Och en till ny bild då jag ännu en gång tog en karaktär som inte heller är Jokern. Jag får nog ta en snabbkurs i Batman-fakta! Tack Mickeyy! Nu så är allt korrekt.


Fredag





Läsarnas önskningar

Så här kommer nästa vecka se ut! Jag ska alltså ha en temavecka där meningen är att det ska krylla av (förhoppningsvis) inspirerande sminkningar. Jag valde att ha filmtema de första fem dagarna som jag tycker är nästan som kändistema som ursprungstanken var. Valde filmer istället då det finns roliga karaktärer att tolka (och att jag kunde verkligen inte komma på några bra kändisar, blir nog en annan vecka). Måndag - fredag är det alltså filmtema och jag har valt dessa:

Måndag: Jag ville ha med en klassisk look och då passar ingen bättre än självaste Marilyn Monroe.
Tisdag: Elizabeth Taylor i rollen som Cleopatra. Klart att man måste göra en tolkning på henne!
Onsdag: Johnny Depp som The Mad Hatter i den kommande filmen Alice in Wonderland, regisserad av Tim Burton.
Torsdag: Jokrarna från olika Batmanfilmer. Ni ser Heath Ledger och Jack Nicholson.
Fredag: Jag ville gärna göra en androgyn look så då passade Tim Curry i rollen som Frank N Furter bra!

Lördag och söndag kommer det några sminkningar som mina snälla läsare har önskat!

Är det någon som vill vara med på mitt tema så får man gärna vara det! Det är fritt fram att låna bilder om man vill ha till sin blogg. Länka även i de inlägg som jag gör så lägger jag upp de här på bloggen. Allt startar på måndag alltså! Och ni som väljer att vara med: ni får tolka precis hur ni vill! Vill ni ha fler inspirationsbilder så är det bara att googla.


Hoppas att ni gillar mina val!



Kommentarer
Postat av: Therése (Heartcore)

Åh, vilka roliga val! Ser speciellt fram emot The Mad Hatter och Jokern :)

2009-07-11 @ 22:56:11
URL: http://www.heartcore.se
Postat av: Splodgy

Ska bli jättekul att se - speciellt Mad Hatter! FAST, Tommy Lee Jones spelade inte Jokern, utan Two-Faced (som han är på bilden) :)

2009-07-12 @ 00:18:03
URL: http://splodgy.org
Postat av: Johanna

Therése: Tack, vad kul att du tycker det! Ser faktiskt också fram emot att göra Jokern, har redan lite tankar ;)



Splodgy: Nämen, så fantastiskt dum jag är! Det är ju Jim Carrey som är Jokern i den filmen som Too Faced (Haha, Two Faced, men jag vara bara tvungen) är med i! Tusen tack för att du var uppmärksam!

2009-07-12 @ 09:14:14
URL: http://makeupjunkie.blogg.se/
Postat av: Mickeyy

Nu måste jag vara lite jobbigt Batmannördig men Jim Carrey har ALdrig spelat Jokern.. han spelade (på bilden du har med här) en skurk som hette Gåtan :P



http://sv.wikipedia.org/wiki/G%C3%A5tan



Lätt hänt att man blandar ihop ibland kanske :)



2009-07-12 @ 11:06:41
Postat av: Johanna

Mickeyy: Hahahaha, jag kan inget annat än att skratta! Gud så dum jag är! Har nog fått allt om bakfoten. Tack, och du är inte alls jobbigt Batmannördig, för i det här fallet var det ju bara positivt :)

2009-07-12 @ 11:25:56
URL: http://makeupjunkie.blogg.se/
Postat av: Mayaline

Vilka val!! Det ska bli så kul att se dina tolkningar.

2009-07-12 @ 14:23:19
URL: http://mayamakeupartist.blogspot.com
Postat av: Mariija

Oj, detta kommer bli häftigt. Ser fram emot att se bilderna sen eftersom du är så duktig med dina sminkningar =) Kram kram

2009-07-13 @ 10:10:16
URL: http://www.bj23rkwall.bloggagratis.se

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0