Makeupen och håret inför våren 2009



Lite inspiration till eran vårlook 2009 kanske ni kan få av dessa bilder. Personligen brukar jag inte ändra så mycket i min makeuprutin men det vore kul att kanske prova något nytt. Jag har så länge som jag kan minnas kört med puder, eyeliner, mascara och lite genomskinligt gloss. Så vad vet jag, jag kanske drar till med en pastellblå färg på locken i vår, eller satsar på lite mer färg på både kinder och läppar. Utav dessa bilder så gillar jag Diors och Donna Karans allra mest, skira och jordnära färger är jag väldigt svag för. Vi får helt enkelt se hur min vår ter sig, hoppas att den kommer tidigare i år för nu får det vara slut på detta kalla elände! Jag längtar verkligen till vårsolen och de kvittrande fåglarna.


Kommentarer
Postat av: Grandinar'n

Hej!

Du verkar ju ha koll med det här med smink... :) Vilken/vilka färger på ögonskuggan passar brunögda?

KRAM!

2009-01-06 @ 08:48:54
URL: http://ceekaay.blogg.se/
Postat av: Hanna

Guccis var ju hur frän som helst! Kanske inte passande till vardags precis, men ändå coolt :D

2009-01-06 @ 09:19:53
URL: http://hannaogren.blogg.se/
Postat av: Marybeth

Jag gillade Versace och YSL :)



Jo Johanna, kan du tipsa mig om en produkt? Vi har ju ganska lika hud vad det verkar så tips från dig är ju perfekt. Jag behöver en ny rengöring, för att ta bort ansiktsmejken och ögonmejken. Just nu har jag makeupborttagningsservetter men se det gillar visst inte min hud, synd för det är ju så gesvint. Jag är tacksam för tips! :) Tack på förhand

2009-01-07 @ 00:35:38
URL: http://marybeth.blogg.se/
Postat av: Johanna

Marybeth: Versace's förstår jag att du gillar, känns lite som du :)



Visst kan jag hjälpa dig! Bara för att göra en extra koll, men du var lite känslig som jag? Isåfall rekommenderar jag verkligen Garnier Clean Sensitive (har säkert nämnt den förut), jag älskar den så innerligt! Väldigt krämig och det mesta går bort lätt, ögonmejken går bort med ett nafs (hur det nu stavas). Jag är inne på min femte flaska nu, så det måste ju betyda något gott. Parfymfri och jag har aldrig kännt av något. Kostar runt 60 kronor hör jag för mig och är väldigt dryg. Om du köper den och hatar den så är det väl bara att stämma mig då :P

2009-01-07 @ 18:57:12
URL: http://makeupjunkie.blogg.se/
Postat av: Marybeth

Coolt.. :) Var det lösfransarna som gjorde det tro? :D



Japp, här är det känsligt verkar det som, vet inte vad som fått min hy att paja nu, eller paja men min rodnad har blivit värre och det enda nya jag tillfört på länge är lumenes hudkräm så det måste nästan vara den.. eller servetterna för dom har börjat svida. Skall verkligen titta på Clean Sensitive då! Gillade ju ansiktsvattnet så kan ju inte skada att testa flera saker.. synd att den där för ögonmakeup inte funkade på mig bara, vet inte om de gjort den för stark eller nåt. Det är ju alltid bra att man kan köpa sakerna i vanliga affärer tycker jag, det underlättar, blir man sen inte ruinerad är det ju perfekt! Femte flaskan låter ju jättebra! Det är nog det bästa betyg en produkt kan få, att man faktiskt köper den igen! Tack för tipset! Skall kolla i affären imorgon.. :) Haha, jag kommer garanterat inte att stämma dig, det kan jag lova ;)

2009-01-08 @ 01:51:27
Postat av: Johanna

Marybeth: Det är ju så trist när ens hy brakar samman på grund av något. Jag har haft en bra balans länge nu men nu i julklapp fick jag sådana där servetter och nu har jag små eksem. Men nu så är jag på bättringsvägen :)



Om du nu har köpt den så får jag hoppas att du gillar den, och som sagt om man köper en produkt om och om igen så måste det ju vara ett väldigt bra betyg! :)

2009-01-11 @ 16:32:58
URL: http://makeupjunkie.blogg.se/

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0