Veckans bloggtema hos Pret-ty.se

Som medlem i PRET-tys bloggnätverk så får man varje vecka en liten fråga som man sedan besvarar i sin blogg. Veckans fråga lyder: Hur råder vi bot på torr vinterhud?

Om man skulle slå upp "torr hy" i en uppslagsbok så skulle man troligtvis se en bild på mig. Som tur är så börjar det bli bättre då jag varit noga med att smörja in hela kroppen mig varje morgon och kväll. Jag använder oftast The Body Shops Body butter, speciellt mangovarianten. Doftar gott, funkar bra och framför allt, jag tål den!  Till mina torra händer så använder jag en handkräm från Apoliva som faktiskt är väldigt bra. Brukar ha med mig den i väskan för stramande händer är aldrig roligt, inte heller när det blir sprickor. Utöver detta så skrubbar jag kroppen någon gång i veckan för att ta bort de torra flagorna, brukar använda mig utav en skrubbhandske som finns att köpa billigt på bland annat H&M.

Till ansiktet så använder jag en rengöring från Pai, närmare sagt Camellia & Rose. Huden känns härligt återfuktad efter användning. Två gånger i veckan brukar jag även använda peeling, köpte senast en ny igår från ACO som funkar helt okej. För att sedan fuktbomba ansiktet så använder jag för närvarande Fuktcreme, även denna från ACO. Ett tips är att applicera din ansiktskräm snabbt efter att du gjort rent ansiktet då det fortfarande är lite fuktigt, då hinner nämligen inte huden torka ut mellan. Förutom dessa saker så lägger jag även en mask 2 gånger i veckan, min hy mår bra av det och blir inte lika glåmig som den annars är så här års. Jag använder Apivitas Revitalizing face mask.

Det är alltså så här jag gör för att råda bot på min torra vinterhy!


Kommentarer
Postat av: CrazyNails

Nu är det andra bloggen som jag läser om mangon är super mot torr hud, själv köpte jag nyss shea hoppas den är bra. Gillar verkligen det här bloggtemat så kul och läsa vad alla skrivit:)

2009-02-04 @ 21:14:57
URL: http://crazy-nails.blogspot.com/
Postat av: Johanna

CN: Den gör verkligen under för mig, speciellt mina übertorra armbågar. Shea har jag också hört mycket gott om, den skulle jag också vilja prova! Och visst är det ett bra tema, extra bra läsning vi som är torrisar! :)

2009-02-04 @ 21:26:21
URL: http://makeupjunkie.blogg.se/
Postat av: Hedda

Jag har köpt neem produkter!

www.wondertree.se -Hedda

2009-02-26 @ 20:42:19

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0