Utmanad!

Nu har jag blivit utmanad igen, denna gång av Yta som gjort en liten enkät som jag ska svara på här i bloggen. Självklart antog jag utmaningen och här kommer således mina svar:

Om du under resten av livet bara fick använda 3 saker under varje kategori - vilka?

Ögonskuggor - nyanser : Jag skulle gott och väl klara mig med en nyans, som är Rare Silk från Everyday Minerals som har den ultimata benvita nyansen, enligt mig. Men om jag ändå har två val till så slår jag till på Wild flowers (matt, brun) från samma märke och en svart från Clarins!

Ögonskuggor - märken: Det blir nog ett liknande svar som ovan, vi drar till med Everyday Minerals. Sedan så slänger vi in BarryM (fantastisk pigmentering på skuggorna) och sist Clarins. Så ser läget ut just nu.

Läppar - gloss: Nämen, bara tre? Detta blir nog svårt. Men vi säger Max Factor Silk Gloss i färgen Crystal Dew (favorit sedan en lång tid tillbaka), Benefit Her glossiness "Didn't hear it from me" och "Who are you wearing". Så, det var tre, men jag har många fler som jag vill ha med kan jag lova!

Läppar - stift: Detta blir däremot enkelt, för jag använder aldrig stift. Men vi säger Biotherm Aquatic Shine nr "535", bara för att.

Rouge: Jag har nyligen börjat använda rouge så jag har inte hunnit att testa så himla många. Men de som jag gärna sveper över kinderna är "Pink ribbon" från Everyday Minerals, "New car smell" från dito och IsaDora "Cool Candy".

Nagellack: China Glazes lack "Tickle my triangle" och DV8, sedan "Sheer meadow" från IsaDora för att jag gillar färgen så mycket.

Och så tre övriga skönhetsprylar som du absolut inte vill klara dig utan: MAC Mineralize skinfinish natural, Maybelline Define-a-lash och MAC Prep + Prime. Samma fråga fick jag när jag var med i Amelia och svaret är fortfarande detsamma!

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Se där ja, det gick väl smärtfritt, bara glossen som var lite svåra att välja? ;)

2009-02-09 @ 23:27:22
URL: http://bigmouth.se/yta
Postat av: Johanna

Mimmi: Haha, ja, i princip smärtfritt. Det var det där med glossen bara ;)

2009-02-10 @ 12:13:54
URL: http://makeupjunkie.blogg.se/

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0