Ny concealer i samlingen!

 

För tre veckor sen var jag en sväng upp till huvudstaden för att julhandla lite. Men när man åker iväg så där så inser man ganska omgående att det är mycket roligare att handla till sig själv så det blev lite smått åt gott. Bland annat följde denna concealer från MAC med namnet Select Cover-up med mig hem!

 

Jag har läst mycket gott om den, och så var jag faktiskt i stort behov av en ny då min från Biotherm tagit slut. Jag slog till på ett exemplar i nyansen NC30. Det som jag först och främst gillar med den här är att man behöver en otroligt liten mängd till hela ansiktet (dvs alla små plitor, de mörka ringarna under ögonen osv). Sen är den lätt att få jämn och för mig täcker den alldeles perfekt då jag inte vill ha en concealer som har hög täckningsgrad. Nu menar jag inte att den täcker dåligt, utan den täcker alldeles lagom och bra!

 

Under dem här tre veckorna som jag har haft den så har jag hittills inte hittat något riktigt negativt med den. Tuben är himla praktisk, den är dryg, lätt att få jämn och jag tycker att den funkar bra över mina torra partier. Nu är kanske fägen inte hundra procent matchat med min hy, men det ligger ju på mig då det var jag som valde färgen. Men ja, kortfattat: Johanna gillar!

 

Pris? 165 kronor för 10 ml! Var? MAC i Åhléns City i Stockholm, finns även i Göteborg & Malmö.


Kommentarer
Postat av: Linda

ja den är super! sist jag skulle köpa var min färg slut så det får väl bli ett återbesök snart :)

2010-01-01 @ 12:56:35
URL: http://pindus.blogg.se/
Postat av: Josephine (Makeuponista)

Nu påminde du mig om att jag också skulle köpa en sån, hade jag helt glömt bort, haha :P Kul att du är nöjd med den! =)

2010-01-01 @ 19:21:51
URL: http://makeuponista.wordpress.com

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0