Testat: Wet n Wild Ultimate Match!



Ännu en recension, och denna gång är det en foundation från märket Wet n Wild!

Lite kort om Ultimate Match: Den ska ha en lätt formula, ge medium täckning, ska aldrig kännas tung och kakig på huden, ska anpassa sig efter din egen hudton och ska förse med fukt.

Jag har i princip övergett flytande foundations, vet inte riktigt varför egentligen. Jag gillar väl mitt pressade mineralpuder från MAC så pass mycket att jag inte är i behov av något annat. Men ibland kan det vara kul att ta till den flytande varianten, och när jag väl gör det så blir det faktiskt Ultimate Match. Varför? Den är lätt att applicera, lätt att få jämn, resultatet blir snyggt, känns knappt att man har den på huden och så framhäver den inte mina torra partier. Man blir lite blank av den, men det blir jag vilket som, även av mattande foundations. Så jag ser det inte som ett problem längre. Innehåller även SPF15, vilket jag tycker att varenda foundation borde göra!

Lite minus måste jag dock skriva. Glasflaskan i frostat glas är himla snygg, men kanske inte så värst praktisk då man ska hälla ur innehållet. Men detta kan man ju givetvis leva med. Sedan är den parfymerad, varför i hela friden undrar jag? Doftar rätt starkt, ungefär som tvål. Nu har min hy blivit bättre på känslighetsfronten men de allra känsligaste kanske ska undvika denna.

Men i överlag är jag för himla nöjd, och priset ska vi inte tala om! 69 kronor för ca 30 ml. Rena rama kapet. Tyvärr finns det inte en uppsjö av olika färger utan de man kan välja på är Porcelain, Beige, Bisque och Sand. Jag använder Beige för tillfället, men tror nog att jag ska köpa nyansen ljusare för att kunna mixa fram den perfekta vinternyansen.

Betyg: 4/5. Inte fullpott på grund av parfymen.
Pris: 69 kronor
Köpställen: Pashions webshop, bland annat.

Lästips!
Emelie som har bloggen P'ssion gillar den också!



Kommentarer
Postat av: Emelie

Känns som vi tycker precis lika. Bra fast negativt att man blir blank av den och att den är parfymerad. Plus för priset :)

2009-08-19 @ 15:14:43
URL: http://www.pssion.se
Postat av: Mia

Härlig blogg =) Älskar smink och sånt så kul o läsa denna. Själv säljer jag oriflame.

Allt bra idag?



kram mia

2009-08-21 @ 17:17:23
URL: http://ungmammamia.blogg.se/
Postat av: Linda

Kul att en "budget" foundation funkar så pass bra, jag tycker ofta annars att just foundations är något man måste lägga lite extra kronor på för att få bra resultat. Men denna verkar ju bra :o)

2009-08-21 @ 22:46:02
URL: http://bettieli.blogg.se/
Postat av: Stylefile.blogg.se

Kul ändå att en så billig foundation är såpass bra!

2010-04-21 @ 20:26:59
URL: http://stylefile.blogg.se/

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0