Recension av e.l.fs borstar!



Okej, nu kör vi! Här kommer det lite tankar om e.l.fs Studio borstar! Se fler bilder HÄR

MEN, kom ihåg: Detta är hur jag tycker. Jag kan bara jämföra med de borstar som jag äger, och de är alla i den billigare klassen. Så jag kan då inte uttala mig om hur bra de står sig mot de som kostar runt 2- 3- 400 kronor. Sedan tycker jag att det är himla svårt att skriva recensioner, dels för att det är svårt att sätta ord på hur man tycker och dels för att jag bara kan skriva utifrån hur jag upplever hur sakerna ter sig för mig och min hy. Bara för att jag hyllar något så betyder det automatiskt inte att det passar alla. Men jag kan ändå ge er en vinkel på hur sakerna är.  Jag kan tipsa er om att söka på Youtube efter videorecensioner för att höra vad fler tycker, för det finns många!



Först ut är concealerborsten. Lite bredare än den jag har från Kicks, vilket jag gillar. Gör sig allra bäst för att täcka större områden, till exempel mörka ringar eller om man är lite röd runt näsan. Den känns "fast" och är inte för mjuk och sladdrig eller hur man nu ska uttrycka sig. Lagom mängd hår också. Minus? Av någon anledning är den jättesvår att rengöra, har provat allt möjligt men ändå sitter det concealer kvar i syntethåren. Men jag gillar den i överlag! Använder den dock inte till plitor, då rekommenderar jag en mindre som man kan vara lite mer precis med.

Sammanfattning: Den är bra, men svår att rengöra!



Känns lite plastig och platt på något sätt, men jag tycker ändå att foundationen glider hyfsat lätt över huden med hjälp av den här. Tycker om att den är vinklad, man kan komma åt i alla hörn och vråer. Bra storlek är det på den också! Minus? Skulle kanske kunna vara lite tjockare, men det är ju en smakfråga. Samma sak som med concealerborsten, jättesvår att rengöra av någon anledning! Det är som om det feta i produkterna verkligen biter sig fast i dessa borsthår.

Sammanfattning: Okej och även denna är svår att få ren!




Min favorit! Mjuk och tät och lagom stor. Behöver varken vara mindre eller större. Känns rejäl i handen. Gör sig otroligt bra med min pressade mineralfoundation, kan tänka mig att den är även bra till löst mineralpuder. Har hittills inte fällt några hår. Toppen till rouge också! Plockar upp alldeles lagom med färg. Ja, jag kan fortsätta i all evighet. Jag gillar'n helt enkelt. En ska till, det är super att man även får med plastskydd för att skydda borsthåren! Så, nu ska jag ge mig.

Sammanfattning: Favorit!



Ännu en otroligt mjuk borste! Jag har använt den till att borsta över med löspuder och det har funkat alldeles utmärkt. Har även provat att använda den till att applicera rouge men det funkar dock inge vidare då den inte plockar upp färg så bra, från pressade puder iallafall. Har man till exempel rouge i lös form så är det ju inga problem! Även denna känns rejäl och bra i handen. Alldeles lagom stor i mitt tycke (alltså själva "borsthuvudet"). Minus? Skulle kunna varit lite fluffigare.

Sammanfattning: Jag gillar den, men den skulle kunna ha varit lite fluffigare som sagt.



Är det något ni kan skippa så är det nog den här. Känns alldeles för mesig och tunn. Har använt den till att applicera highlighter men man kan lika gärna ha en helt vanlig puderborste till det ändamålet. Nä, lägg de 42 kronorna på något annat. Typ ett par påsar ostbågar.

Sammanfattning: Inte värt att köpa, enligt mig.



Sista borsten då! Denna är också en favorit. Långt och bra handtag och den är perfekt till att fylla i ögonbrynen med! Har även använt den till att lägga eyeliner och det är inget att klaga på där heller. Lagom långa och många borsthår. Kort och gott: jag är nöjd!

Sammanfattning: Jag gillar'n!

Alla borstar kostar ca 42 kronor styck och finns att köpas hos Eyeslipsface.co.uk!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Yay! Äntligen en recension av borstarna! Tack! Vill verkligen ha powder brush och small angled brush. :)

2009-08-20 @ 17:09:19
URL: http://lithia.blogg.se/

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0