Johanna har testat: Supermoisture & Double Wear




För en herrans massa veckor sedan så bad jag om prover på tre foundations som jag varit nyfiken på. Den ena av dem, Lancôme Photôgenic Lumessence har jag redan skrivit lite tankar om men nu kommer de resterande två. Anledningen till att det dröjt är att jag inte kunnat använt dessa två foundations mer än hemma då de var i helt fel färg. Och hemma är jag inte så gärna sminkad. Och så har hyn varit lite sådär. Men nu har jag ändå skapat en hyfsat bra uppfattning om sakerna så nu kommer det två "recensioner", i ett och samma inlägg! 

Jag kan börja med att säga att detta är hur jag tycker  dessa två foundations ter sig på min hy. Bara för att jag tycker si och så, betyder det ju inte att det är lika för alla. Jag har en torr hy med feta partier.  

CLINIQUE SUPERMOISTURE

Av de tre som jag provat så gillar jag den här minst. Jag och Cliniques foundations har aldrig fungerat och det gör inte denna heller. Konsistensen känns som en dagkräm, som visserligen kan vara ganska trevligt, men nej. När jag applicerar denna känns det bara kladdigt och denna kladdiga känsla sitter i. Sjunker aldrig in utan ligger som en glansig mask ovanpå huden. Sedan så syns varenda liten por, inte så smickrande nej. Det jag blir lite förvånad över också är att det är glitterkorn i den. Men det finns kanske dem som gillar det, men jag är inte en av dem.

Men som namnet antyder så ska den vara bra för torrisar, och den förstärker inte torra områden, vilket är bra. Det är väl det enda positiva egentligen. Men sammanfattningsvis: jag skulle inte köpa den här i fullstor förpackning.



Ser ni kanske glitterkornen? Väldigt svårt att fånga på bild! Och vad roligt det ser ut med alla små fåror i huden!

ESTÉE LAUDER DOUBLE WEAR

Om man nu skulle kora en vinnare i striden mellan de tre jag provat så är denna definitivt vinnaren. Den vinner mycket dels för att finishen blir så himla snygg! Gah! Den är inte det till en början, men när den efter någon minut smälter in i huden så blir det himla bra. Sedan sjunker den in fort och gör sig bra över mina torra flagor. Sen håller den hyfsat bra, jag brukar bli lite glansig oavsett om jag använder primers och mattande puder men denna blir jag inte lika fort glansig om näsan, så på den fronten är den helt okej, kanske även mer än okej! Det enda jag kan klaga på är att den är något för tjock i konsistensen för min smak, men är som tur är lätt på huden ändå. Men annars är det en highfive! Sammanfattningsvis: Jag skulle kunna köpa denna i fullstor förpackning, om jag är i behov av en ny.

Ska jag rangordna dessa tre som jag provat så ser listan ut på följande sätt:

1. Estée Lauder Double Wear
2. Lancôme Photôgenic Lumessence
3. Clinique Supermoisture

Så, där har ni mina tankar om dessa två!

Kommentarer
Postat av: Tina

Jag har själv testat Supermoisture och gillar den men skulle nog endast använda den som festunderlag tillsammans med concealer.



Double wear låter intressant men att den är "för tjock i konsistensen" betyder väl inte att den känns tung på huden va?



Mycket bra recensioner!

2009-08-07 @ 21:23:18
URL: http://beleza.blogg.se/
Postat av: Johanna svarar

Tina: Det ska jag kanske skriva till, men du har rätt, den känns lite trög i konsistensen men inte på huden! :)

2009-08-08 @ 09:38:13
URL: http://makeupjunkie.blogg.se/
Postat av: Sandra

Tänkte prova den också! =)



Besök gärna min blogg, http://pearldesign.blogg.se



Jag tillverkar UNIKA ARMBAND, endast ett exemplar av varje.

Trendiga och sjukt snygga!



Kram på dig!

2009-08-08 @ 21:42:35
URL: http://pearldesign.blogg.se/
Postat av: Johanna

Tack så mycket, detta har jag väntat länge på!! =) Själv använder jag double wear och gillar den mycket, kul att du tyckte likadant!! Kram på dig!!

2009-08-09 @ 15:06:26

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0