En titt in i min dusch!






Tänkte visa er vad jag använder för saker i duschen just nu! Jag tar dem en och en från vänster till höger:

1.  Angels Spa Bath & shower foam Extra Dark Chocolate (ca 130 kr, 500 ml). Jag älskar sannerligen mörk choklad och då passar ju denna duschkräm mig perfekt. Doftar verkligen ljuvligt gott (av choklad såklart) och doften håller i sig i huden ett bra tag. Vilket är både för- och nackdelar. Jag med känslig hy använder inte denna dagligen då jag tycker att den kan irritera vilket resulterar i ett ständigt kliande.

2.  The Body Shop Vanilla Bath & shower gel (102 kr, 200 ml). Denna används sällan, men den doftar gott av vanilj! Dock inte lika gott som Yves Rochers variant, som egentligen skulle köpas men som tillfälligt tagits ur i sortimentet och då blev det en nödlösning i form av denna. Nu är den som tur är tillbaka med nya, fräscha förpackningar och när den här väl är slut så blir det nog en sådan. För detta är dyra droppar jämfört med YRs variant som kostar 19 kronor för 50 ml, eller 59 kronor för 400 ml. 

3.  Weleda Citrus Creamy Body Wash (95 kr, 200 ml). Denna hade jag turen att vinna hos Karin (Vacker & Underbar) och det är jag fortfarande väldigt glad för! Citrus-tjej som jag är (kallades också för citronen när jag var mindre, de tyckte att jag kunde lätt bli sur. Förstår inte alls vad dem menar) så älskar jag denna! Krämig och härlig minst sagt. Kan även rekommendera deras Havtorn, doftar himmelskt den med! Kanske mycket med 95 kr, men dem är som tur är dryga.

4.  Dove Go Fresh Burst (36,90 kr, 250 ml) Jag hyllade denna för några veckor sedan och jag vill nog hylla den lite mer. Doftar SÅ HIMLA GOTT. Min kompis Lovisa fick dofta på den här hemma och hon blev så lyrisk att hon var tvungen att köpa en egen. Gör det ni med!

5.  Dove Beauty Care Showe Silk Glow (36,90 kr, 250 ml). Ännu en duschkräm från Dove. Denna doftar lite tvåligt, men jag gillar den då den ger ett subtilt skimmer!

6.  Schwarzkopf Gliss Color Protect balsam (39,90 kr, 200 ml). Är det något jag inte så gärna lägger ner pengar på så är det hårprodukter. Jag gillar Schwarzkopfs Glissprodukter och de är ofta på extrapris. Här har vi ett balsam med namnet Color Protect. Kan inte säga om det fungerar färgbevarande men håret blir otroligt lent och glansigt!

7. Schwarzkopf Gliss Hair Repair shampoo (39,90 kr, 200 ml). Så har jag ett shampoo också, inte samma "linje" som mitt balsam men det gör nog inte så mycket. Gör det det ska, det vill säga tvättar håret!

Nästa gång får ni en titt på mina bodylotions och body butters!


Kommentarer
Postat av: Östermalmsbruden

Många hurrar över Dove's Go Fresh-serie. Man blir ju lite sugen själv på att köpa en, det kostar ju knappt något =)

2009-08-07 @ 16:05:04
URL: http://ostermalmsbruden.blogg.se/
Postat av: Johanna svarar

Östermalmsbruden: Du får ta dig till närmsta butik och dofta! Du kommer nog inte att ångra dig om du slår till :)

2009-08-07 @ 16:07:25
URL: http://makeupjunkie.blogg.se/
Postat av: Emma

Åh, såna här inlägg gillar jag!!! Ska bli jätte kul att få en titt på alla body lotions! Jag älskar duschcremer, peeling och body lotions!!!

Gissa vilken affär som är min favorit... Body shop så klart!

2009-08-07 @ 18:01:17
Postat av: Johanna svarar

Emma: Men vad roligt att du tycker det! Jag ska även bjuda på en runda bland mitt smink också :)

2009-08-07 @ 20:16:01
URL: http://makeupjunkie.blogg.se/
Postat av: Josephine- Makeuponista

Älskar Dove duschkrämen, den är underbar! :D

2009-08-08 @ 10:01:48
URL: http://makeuponista.wordpres.com

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0