Fina fötter!



Men vilket väder vi har! Tänk att våren kom ändå. Halleluhja! I och med att våren nu är kommen så har jag fått ett stort begär av att vårstäda, inte huset utan mig själv. Klippa håret, fixa naglarna extra fina, fuska fram lite bränna och ta ett fotbad och snygga till fötterna. Det sistnämnda tänkte jag fokusera lite mera på och här kommer tips på passande saker:

1. Liva upp dina fötter genom att skrubba bort torr hud. Du kan använda en hederlig fotborste, denna från Kent, eller så finns Asquith & Somerset Foot Scrub som innehåller oljor från avokado, sesamfrön, morot och vetegroddar. Låter himla härlig! 139 kronor för borsten och 129 kronor för scruben, båda hos Eleven.

2. Man får inte glömma att smörja in fötterna också! Antingen med Cake walk från Cake beauty eller varför inte med Anatomicals Gorgan (Gone, Gone, Gone) Zola. Ett tredje alternativ är Shea Butter Foot Cream från det franska märket L'Occitane. 159 kronor för den första hos Bluebox, den andra för så lite som 27 kronor hos Asos och sist den tredje som kostar ca 85 kronor hos LookFantastic!

3. Gör naglarna snygga med lite färg! På bilden ovan ser ni nr 54 från Nouba följt av Just Tea-sing! från OPI och Soft pink från Clarins.

4. Hälarna behöver få sig en omgång med fotskrapan. Här har vi en från H&M som jag själv har och duger alldeles utmärkt. 19 kronor går denna loss på. När du ändå är igång kan du fila till naglarna lite med en snygg nagelfil från Bluebox och pusha tillbaka nagelbanden lite med just en nagelbandspusher från Eleven.


Kommentarer
Postat av: Inthemake

Ahh nu längtar jag efetr lite fot-ömhet ;))

2009-04-03 @ 10:35:43
URL: http://inthemake.se
Postat av: Lotta

2009-04-03 @ 14:05:36
Postat av: Lotta

oj, min kommentar kom visst inte med, här är den igen.

det är så härligt att äntligen kunna fixa till fina fötter och slippa köra ner dom i vinterkängorna igen direkt.

jag köpte en ny burk av The Body Shops fotskrubb igår, den är helt underbar och en produkt som jag alltid försöker ha hemma. iallafall på våren/sommaren.

2009-04-03 @ 14:07:49
Postat av: Josephine

Jag brukar sätta mina torra vinterfötter i ett fotbad med såpa i, de blir superlena och lätt att fila bort det hårda :)

2009-04-03 @ 19:02:23
URL: http://makeuponista.wordpress.com
Postat av: Sandra

1. det var jäättekul att lovisa skaffat blogg också :D

2. Kan inte du fixa min blogg den ser så ful ut..:/

3. Du måste hjälpa mig att införskaffa en ny rouge min är traaasig och försöker få lite färg på borsten ändå.

4. Skriv mer på melinsvardag de är så skoj att höra vad du har för dig om dagarna.



:D Puss och Kram :D

2009-04-03 @ 19:19:58
URL: http://sandriizz.blogg.se/
Postat av: Caroline Elisabeth på Beautylicious

Sv, ja det är ju många som säger att den är bra! Men då undrar jag vad den kostar på ett ungefär. Så att det hjälper mig att besluta vilken det blir hehe ;) Kram! Tack för din hjälp :D

2009-04-04 @ 21:50:06
URL: http://carolinemakeupandbeauty.blogg.se/
Postat av: Mona

Härligt att hitta en snygg sminksida. Jag skulle väldigt gärna lägga dig som länk i min blogg då jag vill att de som hittar min blogg även har lätt att hitta till andra sidor som kan ge dem inspiration, går det bra för dig? /Mona

2009-04-05 @ 00:25:41
URL: http://sminksidan.blogg.se/
Postat av: CrazyNails

Ja det är verkligen dags att se efter fötterna nu, snart är det sommar:)

2009-04-05 @ 12:55:14
URL: http://crazy-nails.blogspot.com/

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0