Njaee



Då jag gillar rengöringen och dagkrämen från serien Skin Sensitive från Garnier så slog jag till på nattvarianten då jag var i stort behov en ny. Doftar lite lätt, konsistenen är trevlig och den känns svalkande. Allt bra så här långt. Smörjer in ansiktet med ett tunt lager och lägger mig för natten i hopp om att huden ska kännas så där härligt återfuktat och mjukt morgonen efter. Vaknar upp och ja, det känns rätt trevligt. MEN. Plitor. Inte en, inte två. Utan dussintals. Hela pannan, finnar runt munnen och på kinderna. Det var ju inte så roligt. Men optimist som jag är så fortsatte jag använda den några dagar till men ja, samtidigt som jag är optimist så är jag dum också. För bättre blev det inte. Snarare tvärtom. Hur var det där med att testa på käkbenet innan man applicerar något i hela ansiktet? Jag får egentligen skylla mig själv. Nu har jag iallfall inte använt denna på en vecka och jag är i stort sett finn- och plitfri. Har bara några rackare som hänger sig kvar.

Egentligen så gillar jag inte riktigt att skriva hudvårdsrelaterade recensioner då min hy inte är som andras (se och läs här bara). Bara för att jag reagerar på det här sättet så betyder det ju automatiskt inte att alla andra också kommer att göra det. Så ha det i åtanke! Bortsett från de otrevliga plitorna så var det en bra kräm i sig, den kändes inte så tung utan återfuktade väldigt bra och kändes härlig att smörja in sig med.

Pris: ca 60 kronor

Kommentarer
Postat av: Jill

Det låter som kosmetisk acne, det är vanligt att man får det av vissa ingredienser :P. Fick jag för jämnan förut. Brukar kolla ingredienser på Shenet.se, då ser man om det kan ge kosmetisk acne (på punkten "hudreaktion"). Ett tips om du orkar nörda i ingredienser lika mycket som jag ;).

2009-04-28 @ 11:08:07
Postat av: Mickeyy

Jag brukar använda http://www.thebodyshop.se/Templates/ProductCatalogProduct1.aspx?PageID=fc0e7c2f-8de7-4c41-b334-d0428db9be7f&ProductID=57923139-5c6a-42bc-a471-0403ee5bbda6

att smörja in ansiktet med innan natten..det är egentligen ingen nattkräm men min hy e så känslig och blir lätt torr att denna funkar finfint! Kolla in den iaf vettja! :)

2009-04-28 @ 15:25:59
Postat av: Lina

Kan tipsa om en bra hudvårdsserie för känslig hy. BIO SPECIFIC ACTIVE SENSITIVE, från Yves rocher.

De funkade bra för min kompis men det är ju så himla olika. Länk: id=1056/%7Epcategory=1000" rel="nofollow">http://www.yves-rocher.se/control/category/~categoryid=1056/~pcategory=1000

2009-04-28 @ 16:52:58
Postat av: Johanna

Jill: Det är kanske så, låter ju som det. Ska verkligen kolla in sidan och nörda lite :)



Mickeyy: Tack för tipset, det ska jag verkligen göra! :)



Lina: Precis, det är ju olika men jag ska helt klart spana in den serien :) Tack för tipset!

2009-04-29 @ 10:35:31
URL: http://makeupjunkie.blogg.se/

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0