Johanna svarar...

...på den lista som cirkulerar runt i bloggvärlden. Klart att jag hakar på! Jag snodde min brutalt från Sanna! Jag har tagit bort några frågor för att korta ner listan lite.

Hur många nycklar finns det på din nyckelknippa? Inte ofta jag använder den (nyckelknippan), men det finns två. Ena leder till huset och den andra till kaninen. Han har fått äran att bo i ett eget hus.

Vilken svordom använder du mest? Men va faaaaaaan. Satan i gatan© är också ett uttryck som ofta används, myntat av mig.

Äger du en iPod? Ja, en liten Shuffle. Som jag fullkomligt hatar. Den får ingen kontakt med datorn, vilket leder till att jag inte kan lägga över låtar och som leder till att jag inte kan ladda den. Så den ligger i en låda, död. Tur så har jag en Walkman-mobil, för jag kan verkligen inte vara utan musik.

Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden? Helt klart ta. Blir bara deprimerad av att se bilder på mig. Ser bara alla "fel".

Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa? Jag skulle nog få tag på en lägenhet, köpa en bil och massa smink givetvis!

Har någon någonsin kallat dig lat? Det har nog hänt. Men man har kanske inte använt just ordet "lat".

Vilken är din favoritåkattraktion på ett nöjesfält? Hm, svår fråga. Jag gillar inte de attraktioner som gör att jag får en "nära-döden-upplevelse", men lite spänning ska det nog allt va. Kommer ihåg Balder på Liseberg där jag seriöst trodde att det var den sista dagen i mitt liv. Usch.

Hur många syskon har du? Jag har två helbröder och 3 halvsyskon! Och jag är minstingen!

När flög du senast? Den 28:e mars i år flög jag hem från Rom, Italia! Och myten stämmer, alla killar i Italien ÄR snygga!

Läser du för skojs skull? Jag har fortfarande inte förstått tjusningen med att läsa. Det funkar verkligen inte. Somliga läser innan de lägger sig, somliga (läs:jag) spelar Nintendo DS som en nörd.

Pratar du några andra språk? Jag har pluggat franska i 6 år, så det pratar jag hyfsat flytande. Sedan så är det självklart engelska! Och jag kan lite italienska och latin. Pluggade det i två år och var faktiskt hur roligt som helst. Braccae tuae aperiuntur är bra att använde då man kanske inte vill skrika rätt ut att någons gylf är öppen. Men då gäller det förstås att den andra ska förstå, hm.

Har du en stationär dator eller en laptop? Jag har en stationär. Men jag vill gärna köpa en laptop då denna håller på att falla isär. Är så rädd att allt ska försvinna, men som tur är har jag evakuerat det viktigaste.

Äter du frukost dagligen? Jag har varit duktig den senaste tiden och ätit varje dag. Nu har jag kommit på att jag inte kan vara utan det. Gröt med hallon är ju bara för mumsigt!

Är dina dagar fullbokade och stressiga? Nej, inte alls. Då jag gick i skolan var det rent ut sagt ett helvete, men som tur så slipper jag sådant, för tillfället.

Vilken är din favoritfrukt? Äpple funkar alltid. Men en god nektarin är heller aldrig fel, inte heller en apelsin.

Är du petig när det kommer till stavning och grammatik? Oh, ja! Jag blir fullkomligt vansinnig då jag ser felstavningar i tidningar (kanske lite onödigt). Men om man läser en blogg vars bloggare råkat tryckt lite galet på tangentbortdet så är ju inte det hela världen. Gällande mig själv så är jag väldigt noga med att stava rätt, blir besviken på mig själv om jag ser något annat.

Har du någonsin köpt något från eBay? Nepp, är eBay-virgin.

Skulle du säga att du är trendig? Inte alls! Jag har min egna stil, men visst kan jag få lite inspiration av det senaste på marknaden.

Får du dåligt samvete efter du ätit kött? Nej, nej! Jag skulle inte kunna klara mig utan det!

Kommentarer
Postat av: Linda

Härligt med listor!! Jag vill också lära mig franska :D

2008-09-11 @ 17:17:07
URL: http://bettieli.blogg.se/
Postat av: rocketqueen

Åh, vilken fantastisk lista! Jag njöt varje sekund av läsningen!

2008-09-11 @ 17:56:34
URL: http://rocketqueens.blogg.se/
Postat av: Johanna

Linda: Ja, visst är det! Tycker att det är kul att få en bild av alla fantastiska bloggerskor :) Ska jag kanske lära dig lite franska? ;)



RQ: Vad kul, jag var lika road av att läsa din! :)

2008-09-11 @ 18:44:54
URL: http://makeupjunkie.blogg.se/
Postat av: Sminkan

Kul att läsa!!

2008-09-11 @ 20:05:49
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Johanna

Sminkan: Vad kul att höra!!

2008-09-12 @ 11:44:38
URL: http://makeupjunkie.blogg.se/
Postat av: CrazyNails

Åh det här var kul! Tack för att du delar med dig.

2008-09-13 @ 21:46:27
URL: http://crazy-nails.blogspot.com/
Postat av: Johanna

CN: Det var så lite så! :)

2008-09-14 @ 12:03:58
URL: http://makeupjunkie.blogg.se/

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0