Vid tidsbrist



Ibland blir det lite stressigt framför spegeln, även om man egentligen har god tid på sig. När sådana situationer uppstår så brukar jag använda detta för att ändå få en snygg makeup:

Börjar med att smörja in ansiktet med lite dagkräm (ACO Vårdande ansiktskräm). Duttar på med lite papper för att ta bort överflödet. Sedan blir det självklart primer som jag inte kan leva utan (MAC Prep + Prime). Sedan concealer under ögonen för att lätta upp ansiktet och se lite piggare ut. (L´Oréal Touche Magique). Tar en stor, mjuk borste och lägger på lite puder för att jämna ut. Applicerar till önskad täckning (MAC Mineralize Skin finish). Sveper lite rouge över kinderna så att ansiktet får färg (IsaDora Perfect powder rouge "Cool candy"). Böjer fransarna lite snabbt, slänger på lite mascara (Maybelline Define a lash), lägger en ljus skugga över hela locket för ljusa upp och lyfta det partiet (Everyday Minerals Rare silk). Ögonbrynen fixeras snabbt med en gel (H&M Eyebrow fix). Avslutar med ett snyggt gloss! (Benefit Her glossiness "Who are you wearing"). Nu är jag redo och snygg!

Tar detta verkligen bara 5 minuter? Låter snarare som 20! Men jag har faktiskt tagit tid och senaste gången gick det på 4 minuter och 8 sekunder! Så det så! Men givetvis, jag har vanan inne för att göra en make på 5 minuter har skett många gånger.



Kommentarer
Postat av: Marybeth

Intressant läsning!



Det är ganska fascinerande hur snabb man kan vara om man verkligen måste, när man har massor av tid tycker jag man har en förmåga att bli riktigt seg och drar ut på tiden mer än nödvändigt nästan bara för att man vet man har gott om tid.

2008-10-23 @ 08:12:55
URL: http://marybeth.blogg.se/
Postat av: Johanna

Marybeth: Men det är så förvånande vad lika vi är! Precis samma sak som mig! Om jag ska iväg någonstans och inte har något för mig innan så börjar jag sminka mig ett par timmar innan för att verkligen sega till det hela. Jag sitter och duttar helt i onödan ;)

2008-10-24 @ 22:13:22
URL: http://makeupjunkie.blogg.se/
Postat av: Josephine

Den där M. Skin finish, hur bra täcker den egentligen? Låter bra :)

2008-11-15 @ 17:07:29
URL: http://makeuponista.wordpress.com/

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0